تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۷۸۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نیم‌نگاهی به تابلو؛

ادامه حمایت‌ها

می متالز - ریزش ابتدایی امروز بورس تهران که شاخص را به ۳۶۲ هزار واحدی رسانده بود، هم‌اکنون در حال جبران است.
ادامه حمایت‌ها

به گزارش می متالز، درحالی که بازار سرمایه طی روز معاملاتی گذشته ریزش ۱۶.۷۶۵ واحدی را تجربه کرده بود، امروز نیز این قرمزپوشی در ساعات اولیه بازار ادامه داشت و شاخص حدود ۵ هزار واحد منفی دیگر را تجربه کرد و پله ۳۶۲.۵ هزار واحدی را دید.

بر اساس این گزارش، روند معاملات بازار سرمایه از ساعت ۹ و ۵ دقیقه ریزش ابتدایی را جبران کرده و راه صعودی را در پیش گرفته و هم‌اکنون شاخص کل به محدوده ۳۶۴ هزار واحدی وارد شده است.

درحال حاضر «ساعت ۰۹:۳۶» بازار مسیر بازگشت را پیش گرفته و ریزش بیش از ۵ هزار واحدی نصف شده و البته می‌توان گفت که بازار روند صعودی خود را پیش گرفت.
با این وجود باید گفت شاخص با منفی ۲۸۸۷ واحدی به ۳۶۷ هزار واحدی قرار گرفته اما؛ این روند حاکی از آن بوده که شاید پس از سرخ‌پوشی روز گذشته بازار، بورس تهران امروز بتواند سبزی را پس بگیرد.

تاثیر در شاخص

با آنکه سهامداران امروز در همان لحظه ابتدایی رخ قرمز بازار را مشاهده می‌کردند اما؛ نماد‌های همچون با "فولاد" با ۵۹۴ واحد، "شبندر" با ۳۷۹ واحد، "فارس" با ۲۳۸ واحد، "فملی" با ۲۱۷ واحد، "اخابر" با ۱۶۴ واحد سبزپوش‌های تاثیرگذار شاخص نام گرفتند و "رمپنا" با ۴۲۶ واحد و "وبملت" با ۳۰۹ واحد، قرمزپوش‌های فعلی این جدول هستند.

حمایت‌ها باید ادامه دار باشد

اغلب صف‌های فروش با حمایت‌ها جمع شده، ولی نباید فراموش کرد که اگر این حمایت‌ها ادامه‌دار نباشد شاید باردیگر جو روانی منفی و البته هیجانی بر بازار سایه اندازد اما؛ با روند فعلی حمایت‌ها قطعا تا پایان روز معاملاتی امروز "بازارسرمایه" می‌تواند از کنش‌های منفی و سیاسی جان بدر برده و سبزپوش شود.

لازم به ذکر است که نیم‌نگاهی به نماد‌های مانند "تاپکیش" نیز گویای آن بوده که صف فروش جمع و متعادل شد ضمن آنکه معاملات "نوری" نیز مثبت شود البته نباید از این موضوع گذشت که "های_وب" هم متعادل و صف فروش آن جمع شد.

از سوی دیگر نماد‌هایی مانند "کویر" به صف خرید بیش از ۳.۲ میلیونی رسیده و "هجرت" نیز متعادل شده و "دتوزیع" هم احتمالا تا دقایقی دیگر صف فروش آن جمع خواهد شد همچنین "بجهرم" نیز در حال کم شدن صف فروش و احتمالا تا دقایقی دیگر آن هم جمع خواهد شد.

اما، از این جا به بعد بازار هم مهم است.

تا این لحظه که یک ساعت از بازار گذشته، باردیگر فشار عرضه‌ها تقویت شده اما؛ ضعف آموزشی که بارها به سازمان بورس تذکر داده شده در این لحظه نمایان شده است چراکه حقوقی‌ها و قدیمی‌های بازار در حال خرید هستند و جو هیجانی باعث شده که اغلب کداولی‌ها به سمت فروش گام بردارند.

باید تاکید داشت که بورس، بازار سرمایه‌گذاری بلندمدت است و گین‌گرفتن روزانه در بورس را باید فراموش کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد