تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۷۸۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشت هزار میلیارد درآمد یک ماهه «مارون»

می متالز - پتروشیمی مارون طی فعالیت یک ماهه منتهی به آذر ماه امسال توانست بیش از هشت هزار میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات تولیدی خود بدست آورد. بررسی گزارش فعالیت «مارون» در دوره مورد اشاره نشان می‌دهد که حدود ۳۴ درصد از درآمد فروش این مجموعه از محل فروش محصول اتیلن به عنوان پر درآمدترین محصول تولیدی شرکت محقق شده است.
هشت هزار میلیارد درآمد یک ماهه «مارون»

به گزارش می متالز، این مجموعه پتروشیمی در آذر سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ حدود ۳۶۰ هزار و ۳۷۶ تن انواع محصول تولید کرد و به‌واسطه فروش ۱۳۸ هزار و ۳۱۹ تن از تولیداتش به درآمد فروش بالغ بر هشت هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال دست یافت.  

۳۴ درصد درآمدزایی از یک محصول

بررسی جدول تولید و فروش محصولات تولیدی پتروشیمی مارون در آذر ماه امسال  بیانگر این مطلب است که بیشترین درآمد از محل فروش  محصول اتیلن شناسایی شده است و در کنار آن، محصولات کامپاند به بالاترین نرخ به فروش رسیده است. بر اساس اطلاعات موجود، در ماهی که گذشت تولید حدود ۸۹ هزار تن محصول اتیلن و عرضه ۴۸ هزار تن از آن به تحقق درآمد فروش به مبلغ دو هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال برای «مارون» منجر شد. همانطور که پیشتر اشاره شد، این رقم معادل ۳۴ درصد از درآمد کل بیش از هشت هزار میلیارد ریالی این مجموعه در آذر ماه امسال محاسبه می‌شود.

روند صعودی تولید، فروش و درآمد

مقدار تولید، فروش و درآمد فروش محصولات تولیدی پتروشیمی مارون طی عملکرد ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته روند صعودی را پشت سرگذاشته است. به طوری‌که، «مارون» در ۹ ماهه اول امسال حدود سه میلیون و ۳۳۲ هزار تن انواع محصول تولید کرده و با عرضه یک میلیون و ۲۹۴ هزار تن از آن درآمدی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال محقق ساخت. حال آنکه در دوره مشابه سال مالی گذشته مقدار تولید محصولات حدود سه میلیون تن و مقدار فروش آن یک میلیون و ۲۱۲ هزار تن اعلام شد که در نهایت مبلغ ۵۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال درآمد فروش برای این دوره عملکرد ثبت شده است. بر این اساس می‌توان گفت، در دوره مورد بررسی درآمد فروش شرکت حدود ۵۸ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

بالاترین مبلغ فروش محصولات

بر اساس این گزارش، محصول اتیلن در دوره عملکرد از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه همچون دوره عملکرد ماه گذشته به عنوان پر درآمد ترین و گران ترین محصول تولیدی «مارون» شناخته شده است. آنچنان که، در دوره مذکور مبلغ ۲۶ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال درآمد از محل تولید تعداد ۸۱۰ هزار و ۶۳۱ تن محصول اتیلن و عرضه ۳۹۹ هزار و ۸۵۱ تن از آن محقق شده است.

رویکرد مثبت  معاملات سهام

بررسی روند معاملات سهام پتروشیمی مارون در جریان معاملات بازار سرمایه طی آذر ماه امسال نشان می‌دهد که هشت درصد بازدهی مثبت ماحصل معاملات «مارون» در این دوره عملکرد به شمار می‌رود. چراکه، قیمت هر سهم این شرکت طی آذر ماه امسال از مبلغ ۴۱ هزار و ۱۸۳ ریال به ۴۴ هزار و ۵۵۹ ریال افزایش یافت و حدود هشت درصد رشد قیمتی را به ثبت رساند.  البته همراه با آن، ارزش بازار سهام شرکت نیز از ۳۲۷ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال به ۳۵۶ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال رسید.  همچنین اولین روز معاملاتی سهام پتروشیمی مارون در بازار سرمایه طی آذر ماه امسال با حجم معاملات ۵۴ هزار و ۸۰۴ سهم به ارزش دو میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال و آخرین روز معاملاتی آن در دوره مذکور با داد و ستد ۱۲۰ هزار و ۴۷۶ سهم «مارون» به ارزش پنج میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال انجام پذیرفته است.

عناوین برگزیده