تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۷۸۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نهایی شدن نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملت تا پایان سال

می متالز - جلسه کارگروه بانکداری آینده و تحول دیجیتال بانک ملت با حضور عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد و محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت برگزار و عملکرد این بانک در مسیر اجرایی کردن بانکداری دیجیتال تشریح شد.
نهایی شدن نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملت تا پایان سال

به گزارش می متالز، در این جلسه گزارشی مفصل از پیشرفت تدوین نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت از سوی هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه این بانک ارائه شد.

معمارنژاد معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه که عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اعضای کارگروه بانکداری دیجیتال، اعضای هیات مدیره، معاونان مدیرعامل و چندتن از مدیران ارشد بانک ملت نیز حضور داشتند، از مدیران این بانک به دلیل پیگیری بحث عملیاتی کردن بانکداری دیجیتال قدردانی و اظهار امیدواری کرد که نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت تا پایان سال نهایی شود. وی با بیان این نکته که فعالیت‌های آینده بانک ملت باید مبتنی بر نقشه راه تحول دیجیتال طراحی و اجرایی شود، گزارش ارائه شده در این باره را کامل و جامع خواند و تاکید کرد: در این گزارش تقریبا تمام اجزای نقشه راه از فرهنگ‌سازی و آموزش تا زیرساخت‌ها، امنیت، تجربه مشتری و کاربردها مورد توجه قرار گرفته است.معاون وزیر اقتصاد با اشاره به طراحی ۲۳ کلان پروژه و ۱۲۷ زیر پروژه در این نقشه، مدیریت این تعداد پروژه را بسیار دشوار خواند و از مسوولان بانک ملت درخواست کرد که در هماهنگ کردن و مدیریت این پروژه‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند. وی در عین حال، توجه به همه زوایای کار را در این نقشه، اقدامی در خور تحسین خواند و پیشنهاد کرد که اثرات مالی پیاده‌سازی این نقشه راه نیز پیش‌بینی و مشخص شود که بانک ملت به ازای اجرایی کردن این نقشه، چه دستاوردهای مالی‌ای از نظر افزایش درآمد و کاهش هزینه خواهد داشت، زیرا بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی باید منفعت مالی خود را نیز در طرح‌ها مورد توجه قرار دهد. معاون وزیر اقتصاد، با بیان این نکته که هرکه پخته‌تر باشد و کار بیشتری انجام دهد متواضع تر برخورد می‌کند، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها هنوز در بحث بانکداری متمرکز (Core Banking) باقی مانده‌اند و صحبت از بانکداری دیجیتال می‌کنند، اما بانک ملت با وجود گذر از بحث بانکداری متمرکز، کاملا متواضعانه رفتار می‌کند و این یک ارزش برای بانک محسوب می‌شود. وی در عین حال، در حوزه منابع انسانی و فرهنگ‌سازی بانکداری دیجیتال نیز علاوه بر مدیران و کارکنان، مشتریان را نیز نیازمند آموزش خواند و از مسوولان بانک ملت خواست در این زمینه نیز تدابیر لازم را بیندیشند.

 محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به این نکته که این جلسه دومین جلسه بانکداری آینده و تحول دیجیتال در این بانک است، اظهار کرد: کسب و کارهای دیجیتال از بخش‌های پویا و در حال توسعه در اقتصاد بزرگ دنیا هستند و رشد بخش اقتصاد دیجیتال سه برابر رشد کل اقتصاد کشورها است.  وی توسعه دیجیتال را نیازمند سه مولفه شامل سیاست‌های دولت و الزامات وزارت اقتصاد، زیرساخت‌های فیزیکی، دانش دیجیتال و توسعه بسترهای دیجیتال از محیط‌های داخلی به محیط‌های بین‌المللی خواند و یادآور شد: خوشبختانه با برگزاری جلسات مکرر و پیگیری‌های وزارت اقتصاد، بحث بانکداری دیجیتال سرعت گرفته است. مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که بانک ملت ظرفیت‌های کم‌نظیری در زمینه فناوری اطلاعات دارد و از این نظر در کشور دارای رتبه نخست است، اضافه کرد: دانش دیجیتال هم نیازمند توانمندسازی کاربران است که بانک ملت در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.  وی با تاکید بر این نکته که بانک ملت از سال ۹۶ اقدامات خود را در حوزه بانکداری دیجیتال شروع کرده است، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ سند تحول افق ۱۴۰۰ این بانک در ۹ محور تدوین شده که یکی از آنها بانکداری دیجیتال است ضمن اینکه از ابتدای سال جاری منشور ۹۸ طراحی شده که باز هم یکی از محورهای آن بانکداری دیجیتال قرار داده شده است.  بیگدلی راه‌اندازی Core۲، بانکداری اجتماعی و بانکداری باز را سه اقدام در حال انجام از سوی بانک ملت در این راستا خواند و افزود: در طول سال‌های ۹۷ و ۹۸ جلسات کارگروه بانکداری دیجیتال به ریاست عضو هیات مدیره و با حضور متخصصان داخل و خارج بانک برپا شده و مدیران ارشد و میانی و کارشناسان نیز آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده‌اند.  به گفته وی، نقشه راه تحول دیجیتال بانک ملت نیز در حال استخراج است که تا پایان سال نهایی شده و به هیات مدیره برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

عناوین برگزیده