تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۷۸۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استان:

۳۸ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

می متالز - رئیسی از صادرات ۳۸ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرک این استان خبر داد و گفت: صادرات کالا از استان در سال جاری، ۵۰ میلیون دلار کالا هدف‌گذاری شده است.
۳۸ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گزارش می متالز، «محمدرضا رئیسی» روز (سه‌ شنبه ۱۰ دی) در نشست شورای اطلاع‌ رسانی این استان گفت: بیشترین حجم صادرات کالا از این استان مربوط به کشور عراق با 30 میلیون دلار کالا است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: رئیسی از صادرات 38 میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از گمرک این استان خبر داد و گفت: صادرات کالا از استان در سال جاری، 50 میلیون دلار کالا هدف‌گذاری شده است که با توجه به صادرات کالاهای این استان از دیگر مبادی گمرکی کشور این هدفگذاری محقق شده است.

وی ابراز کرد: این در حالی است که برای تنوع‌بخشی کشورهای هدف، طرح خواهرخواندگی چهارمحال و بختیاری و کشور داغستان مطرح شده و به زودی نهایی می‌شود تا مبادلات تجاری ما به این کشور بیش از گذشته شود.

رئیسی همچنین از رشد 17 درصدی جوجه ریزی در استان خبر داد و گفت: این موضوع برای مقابله کمبود گوشت مرغ در ایام عید نوروز انجام گرفته است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ذخیره سازی 300 تن گوشت قرمز در استان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال این میزان ذخیره‌سازی به 600 تن می‎رسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز در استان روند نزولی به خود گرفته و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده