تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۸۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

"بورس" در دام افزایش عرضه‌ها اسیر نیست

می متالز - حقوقی ها با توجه به قیمت های مناسب، سهم های درستی را خریدند و روزهای آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت
"بورس" در دام افزایش عرضه‌ها اسیر نیست

به گزارش می متالز، حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص ارزیابی از روند بازار سرمایه اظهار کرد: اتفاق تلخ این روزها و شهادت سپهبد سلیمانی تاثیری آنچنانی بر روند بورس نگذاشت و بازار از این حیث قرمز پوش نبود.

وی ادامه داد: "بورس" نگران عکس‌العمل‌های ناشی از ریزش شاخص از سوی سرمایه‌گذاران بود که با حمایت حقوقی‌ها روند شاخص از آن بُعد منفی درآمد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تا زمانی که اتفاق ویژه‌ای در کشور اجرایی نشود و کار خاصی پیش نیاید، بازار سرمایه با کاهش مواجه نخواهد شد و روند سهم‌ها و سودآوری حاصل از آنها، منفی نیست اما؛ عکس‌العمل سهامدار و بازار از خود نشان می‌دهند، می‌تواند جهت بازار را تغییر دهد؛ از سوی دیگر نیز حقوقی‌ها با توجه به قیمت‌های مناسب، سهم‌های مناسبی را خریدند و روزهای آتی نیز این روند را ادامه خواهند داد.

وی در پایان بیان کرد: هنگامی که میزان فروش از نسبت وجود تقاضا در بازار پیشه بگیرد، شاخص با افت مواجه خواهد شد اما؛ لازمه پیشبرد بازار، شاخص نیست.

مهرآور در پایان خاطرنشان کرد: تا‌زمانی‌که سهم‌ها خریداری شده و این نرخ‌ها برای اشخاص حقوقی جذاب باشد، بازار می‌تواند خود را از این وضعیت رها کند و این نکته مثبت آن است.

عناوین برگزیده