تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۷۹۱۰۱
سرویس خبر : انرژی
جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:

افزایش افسارگسیخته قیمت جهانی نفت، با ادامه تحرکات ترامپ

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: آمریکایی ها هرگز فکر نمی‌کردند به دنبال پاسخ موشکی ایران در پی شهادت سردار سلیمانی، قیمت جهانی نفت این چنین روندصعودی پیدا کند چراکه تنش در منطقه هزینه‌ها را بالا برده و تولید نفت را کاهش می‌دهد.
افزایش افسارگسیخته قیمت جهانی نفت، با ادامه تحرکات ترامپ

به گزارش می متالز، صبح امروز (18 دی ماه) سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مقتدرانه به دلیل شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پایگاه نظامی آمریکا در عراق را مورد اصابت موشک قرار داد که پس از آن بلافاصله قیمت جهانی نفت افزایش چشم‌گیری پیدا کرد.

به منظور تحلیل این اتفاق، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در رابطه با افزایش قیمت جهانی نفت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، گفت: اگر آمریکا از منطقه خاورمیانه خارج نشوند هزینه‌های بسیار بسیار سنگینی به جهان تحمیل خواهد شد چراکه اکنون به دنبال افزایش قیمت نفت، خریداران رقم غیرقابل قبولی را متقبل شده‌اند که در هیچ برآوردی نمی‌گنجید، اما آمریکا هرگز فکر نمی‌کردند قیمت نفت این چنین روند صعودی پیدا کند.

جنگ در منطقه هزینه‌ها را بالا برده و تولید نفت را کاهش می‌دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورت ادامه تحرکات ترامپ در منطقه و در مقابل ایران، قیمت نفت بیش از این افسارگسیخته افزایش پیدا خواهد کرد چراکه تنش در منطقه هزینه‌ها را بالا برده و تولید نفت را کاهش می‌دهد بنابراین کشورها به ترامپ جهت دست برداشتن از بازی‌های کودکانه خود فشار خواهند آورد.

وی تاکید کرد: کشورها نباید از ایران انتظار سکوت در مقابل جنایت‌های آمریکا داشته باشند، ایران نمی‌تواند امنیت و جان سرداران بزرگ خود را با آسایش اقتصادی کشورها معامله نکند و چنین انتظاری منطقی نیست.

ترامپ دینامیتی را به انبار باروت پرتاپ کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه ترامپ دینامیتی را به انبار باروت پرتاپ کرده و در حال به آتش کشیدن جهان است لذا هرگونه جنگی در منطقه برای جهانیان عواقب بسیاری به همراه دارد، مطرح کرد: انتظار اینکه ایران در مقابل اقدامات آمریکا در منطقه سکوت کند غیرمنطقی است درواقع ترامپ آغازکننده بازی است خاتمه آن با او نیست.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز (18 دی ماه) دقایق ابتدایی پس از حمله ایران به تاسیسات نظامی آمریکا در عراق با افزایش بیش از ۳دلاری، به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود، در واقع قیمت نفت تحت تاثیر پاسخ موشکی ایران به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 3 درصد افزایش یافت.

عناوین برگزیده