به گزارش می متالز، اعضای دولت با هدف ساماندهی و تمرکز تبلیغات پولی و بانکی در چارچوب مقررات مشخص و دقیق، آییننامه اجرایی «تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی کشور» را در جلسه ۸ دی ۱۳۹۸ تصویب کرد. بر این اساس، انجام هرگونه تبلیغات در حوزه خدمات پولی و بانکی، تنها از سوی موسسات پولی و بانکی دارای اجازهنامه فعالیت از بانک مرکزی و در چارچوب این آییننامه و قوانین و مقررات ناظر بر حوزه پولی و بانکی و بخشنامهها و دستورات بانک مذکور مجاز است. همچنین، موسسه پولی و بانکی دارای اجازهنامه تاسیس و یا مجوز پذیرهنویسی از بانک مرکزی، موظف است قبل از انجام هرگونه تبلیغات مجوز لازم را از این بانک اخذ کند. افزون بر این، موسسه پولی و بانکی در صورت مغایرت تبلیغات خود با مقررات و ضوابط مربوطه، ایجاد اختلال در نظام پولی و بانکی یا اشتباه، گمراهی و فریب اشخاص درخصوص خدمات پولی و بانکی، موظف به توقف تبلیغات خود است.
سازمان صدا و سیما، کانونهای آگهی و تبلیغاتی و سایر سفارشگیرندگان تبلیغات و همچنین شهرداریها، وزارتخانههای راه و شهرسازی و ورزش و جوانان نیز موظفند به محض اعلام بانک مرکزی مبنی بر مغایرت تبلیغات موسسه پولی و بانکی با قوانین مربوط، نسبت به توقف فوری تبلیغات، اقدام و مراتب را به بانک مرکزی اعلام کنند. علاوه بر این، انجام تبلیغات در زمینه خرید و فروش تسهیلات و انواع سپرده بانکی و مجوزهای تاسیس و فعالیت موسسه پولی و بانکی، تبلیغات روی اسکناس، ایران چک و مسکوکات منتشره بانک مرکزی یا استفاده تبلیغاتی از آنها و همچنین، هرگونه تبلیغات از طریق چاپ برگههای شبهاسکناس، شبهایرانچک و ضرب شبه مسکوکات بانک مرکزی ممنوع است.