به گزارش می متالز، بازار خودرو در کشور چین بسیار گسترده است و رقابت تنگاتنگی میان برندهای خودروسازی محلی و کشورهای دیگر وجود دارد. اخیرا یک لیست ۱۰۰ تایی از برندهای خودرویی که بیشترین میزان فروش در سال ۲۰۱۹ را داشتهاند منتشر شده است.
این لیست البته ۶۱ درصد از کل بازار خودروی چین را شامل میشود که در صدر این جدول برند فولکسواگن با مدل لاویدا قرار دارد. جالب اینجاست که بدانید فولکسواگن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در مقام نخست از لحاظ فروش خودرو در کشور چین قرار دارد. لازم به ذکر است که ۱۰ خودروی اول این لیست تقریبا ۱۴ درصد از کل بازار این کشور را تشکیل میدهند.
یکی از بهترین خودروهایی که بیشترین میزان فروش از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را در کشور چین داشت مربوط به برند wuling میشود. این برند با مدل hongguang توانست آمار فروش بسیار خوبی را در این کشور کسب کند. اما از سال ۲۰۱۷ فولکسواگن توانست با مدل لاویدا که یک سدان کامپکت است در بازار این کشور به بیشترین میزان فروش دست پیدا کند. پس از لاویدا نیز برند نیسان با مدل sylphy فروش بسیار خوبی را در سال ۲۰۱۹ برای خود رقم زده و توانسته در جایگاه دوم قرار گیرد.
تا اینجای کار هیچ یک از مدلهای ذکر شده در ایران قرار ندارند. رتبههای اول و دوم میزان فروش در چین به دو برند آلمانی و ژاپنی تعلق دارد. اما رتبه سوم میزان فروش در سال ۲۰۱۹ را هاوال کسب کرده است، خودروسازی که محصولات آن در ایران نیز به صورت محدود توسط گروه بهمن عرضه شد. مدل H۶ این خودروساز توانسته فروش خوبی در سال ۲۰۱۹ داشته باشد و در مقام سوم بایستد.
اگر بخواهیم فقط به برندهای پر فروش ساخت چین اشاره کنیم بعد از هاوال، جیلی با ۲ مدل خود در رتبه ۱۳ و ۱۴ قرار دارد. پس از آنها نیز چانگان با مدل cs۷۵ رده ۲۰ را کسب کرده که میتوان آن را نوعی پیشرفت دانست چرا که این برند در سال ۲۰۱۸ مقام ۴۴ را داشت.
به طور کلی میتوان گفت از بین برندهای چینی موجود در ایران سه خودروساز هاوال، جیلی و چانگان در کشور چین بیشترین میزان فروش را کسب کردهاند.