تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۷۹۵۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد:

افزایش 19 درصدی صادرات فولاد در شرایط تحریم

می متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان از افزایش 19 درصدی صادرات فولاد شرکت فولاد هرمزگان در شرایط فعلی تحریم خبر داد.
افزایش 19 درصدی صادرات فولاد در شرایط تحریم

به گزارش می متالز، فرزاد ارزانی افزود: این تحریم ها بیش از آنکه بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد، اقدامی نمایشی از سوی آمریکاست.

وی ادامه داد:‎ یکی از فرصت هایی که با تحریم ایجاد شده، راه اندازی نهضت بومی سازی در صنعت کشور است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: هدف آمریکا محدودیت دسترسی شرکت ها به شبکه‌های فروش و بازرگانی است درحالی‌ که فولاد هرمزگان روابط تجاری و مستقل خود را داشته و تحریم اخیر تاثیری بر سود سهام آن (Eps) نداشته است.

ارزانی اضافه کرد: با تدابیر هوشمندانه ای که از سال ها قبل از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی اندیشیده شد، فولاد هرمزگان نیز در همین راستا راهبرد بومی‌سازی و استفاده از توان داخل کشور را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته این مدیر صنعتی، فولاد هرمزگان بخش زیادی از قطعات و مواد مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تامین کرده  و در موارد اندکی نیز با جایگزینی دیگر منابع، وابستگی خود را در این زمینه کاهش داده و آن را به شکل مطلوب مدیریت کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای از قرار گرفتن چند شرکت در فهرست تحریم های جدید خبر داد که چهار شرکت در هرمزگان هستند.

"آلومینیوم المهدی"، " فولاد هرمزگان" ، "فولاد کاوه جنوب کیش" و "فولاد صبا" چهار شرکت هرمزگان هستند که از آنها در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا نام برده شده است.

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.

عناوین برگزیده