تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۷۹۹۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب آهن اصفهان قادر است برای اولین بار در کشور یک ایستگاه ریخته گری را به طور کامل بسازد

می متالز - ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، در شرایط تحریم نیز پیشتازی خود را در بومی سازی حفظ کرده است. یکی از بخش های ذوب آهن که با همت تلاشگران خود در این راستا کارنامه درخشانی دارد، بخش فولاد سازی است.
ذوب آهن اصفهان قادر است برای اولین بار در کشور یک ایستگاه ریخته گری را به طور کامل بسازد

به گزارش می متالز، سیاووش خواجوی قائم مقام بخش فولاد سازی با بیان این که ذوب آهن قادر است برای اولین بار در کشور ساخت صفر تا صد یک ایستگاه ریخته گری را به عهده بگیرد، گفت: بیش از ۷۰ درصد از قطعات بخش فولادسازی بومی سازی شده است. به نحوی که در حوزه مکانیک و انرژی بالای ۸۰ درصد، در حوزه برق و اتوماسیون نزدیک به ۴۰ درصد، در حوزه مواد مصرفی تکنولوژی و نسوز نزدیک به ۸۵ درصد بومی سازی انجام شده است.

تولید فولاد ریل در ذوب آهن اصفهان

وی پروژه های تعویض مخروطی کنورتور شماره ۲،  بومی سازی دریچه های RHI، بازسازی و نوسازی ایستگاه های ریخته گری ۳ ،۶، و۵ در سال ۹۸، بازسازی کامل کوره عملیات حرارتی فولادسازی، ساخت بک هوس LF1، نوسازی ۴ دستگاه جرثقیل شمش بر ، مشارکت در احداث پروژه V.D و پروژه های جانبی آن را در راستای بومی سازی نیاز ها و جلوگیری از خروج ارز ارزیابی و به دو نمونه شاخص و بارز بومی سازی های این بخش در حوزه تکنولوژی و تجهیزات  اشاره کرد و گفت: پرسنل بخش فولادسازی در حوزه تکنولوژی موفق شدند بدون مشاور خارجی و آموزش، فولاد ریل تولید کنند که در این خصوص نیاز بود در زنجیره تولید فولاد شامل: میکسر، گوگرد زدایی، کنورتور، VD ،LF و ایستگاه های ریخته گری در فرایند ها جهت حصول به نتیجه و تولید فولاد ریل تغییراتی داده شود.

قائم مقام بخش فولادسازی افزود: در حوزه تجهیزات نیز نیاز بود ریومپینگ ایستگاه ریخته گری ۷  پس از ۲۷ سال بهره برداری به روز شود که با تلاش ۵ ساله پرسنل کوشای بخش فولادسازی بدون حضور شرکت های خارجی و با اتکاء به توانمندی داخل کشور، تجهیزات مکانیک، انرژی ، برق و اتوماسیون در کمترین زمان و هزینه نوسازی شدند.

عناوین برگزیده