تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۸۰۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

لیست دریافت کنندگان سبد معیشتی در سامانه شفاف قرار بگیرد

می متالز - نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: مردم حق دارند مطالبه گر شفافیت باشند و دولت باید مشخصات افرادی که سبد معیشتی دریافت کرده‌اند را در اتاق شیشه‌ای قرار دهد.
لیست دریافت کنندگان سبد معیشتی در سامانه شفاف قرار بگیرد

به گزارش می متالز، سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نحوه پرداخت سبد معیشتی به مردم، گفت: اکثر مردم نسبت به عدم دریافت سبد معیشتی معترض هستند و اعلام می‌کنند که آمار ارائه شده توسط دولت در زمینه تعداد خانوار دریافت کننده سبد معیشتی واقعی نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی تراکنش‌های برخی از کسبه را به عنوان درآمد مالی فرد حساب کرده‌اند، ادامه داد: تهدید قطع یارانه توسط دولت در صورت موجه بودن دلایل عدم دریافت سبد معیشتی غیرقابل قبول است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت موظف است که درخواست بررسی دلایل عدم دریافت سبد معیشتی متقاضیان را بررسی کند، عنوان کرد: مردم حق دارند مطالبه گر شفافیت باشند و دولت باید مشخصات افرادی که سبد معیشتی دریافت کرده‌اند را در اتاق شیشه‌ای قرار دهد.

وی با بیان اینکه برخی افراد واجد شرایط دریافت یارانه و سبد معیشتی نیستند اما آنها دریافت می‌کنند، از سوی دیگر افرادی که از نظر مالی توانایی بالایی را ندارد از این چرخه حذف شده، تصریح کرد: دولت باید تمامی اسامی را در سامانه‌ای ارائه کند تا مردم از صحت آمار پرداخت سبد معیشتی به 60 میلیون نفر مطلع شوند، هرچند که اعتقاد دارم آمار پرداختی دولت واقعی نیست.

عناوین برگزیده