تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۸۰۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

پول رفته به جوی آب بورس، بازگشت

می متالز - رونق بازار موجب ورود شرکت‌های دولتی به بورس می شود و سطح نقدینگی دولت با توجه به تحریم‌ها افزایش می یابد.
پول رفته به جوی آب بورس، بازگشت

به گزارش می متالز، محسن محمودزاده مرقی مدیرعامل کارگزاری بانک انصار در خصوص بازاری پایدار و پر رونق اظهار کرد: اگر بورس و سهامدار دست‌به‌دست هم دهند تا سهم‌ها را بازارساز کنند، می‌توانند از بحران‌ها عبور کنند و دیگر شاهد صف‌های خرید و فروش نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بازارگردان سهام و نقدینگی را در اختیار داشته و هر زمانی که صف خرید تشکیل شد، باید از محل سهامی که در اختیار دارند، پاسخگو باشند و اجازه ندهند صف درست شود؛ بازارگردان‌ها با توجه به این که باید خرید و فروش کنند، لازم هست اطلاعات شرکت‌ها را داشته باشند چراکه سود آن‌ها در کف خرید و فروش هست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر نرخ دلار، نفت و رخداد‌های سیاسی بر بازار عنوان کرد: زمانی که قیمت دلار افزایش می‌یابد خود به خود از ارزش دارایی افرد کاسته می‌شود در نتیجه باید نقدینگی را تبدیل به دارایی کنیم و در این شرایط چه بازاری مناسب‌تر از بازار سرمایه وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک انصار گفت: باید تلاش شود تا بازار به ثبات رسیده و تثبیت شود و البته نباید پیش‌بینی‌های بد را دامن زد؛ سرمایه‌ای که طی دو هفته گذشته از بورس خارج شد در حال برگشت بوده و نگاه‌ها به بازار مثبت و از رفتار‌های هیجانی کاسته شده است.

محمودزاده با اشاره به قیمت تمام شده سهام در آمریکا خاطرنشان کرد: اوراق بهادار در بازار کشور در مقایسه با بورس آمریکا در سطح پایین‌تری معامله می‌شود، ۳ سنت در مقایسه با ۵۰ دلار نشان می‌دهد سهم در کشور قیمتی ندارد و می‌بایست افزایش بیابد، بورس پررونق برای کشور نیز بهتر هست و دولت می‌تواند شرکت‌های خود را عرضه کند و سطح نقدینگی خود را پوشش دهد و اخیرا نیز مقام معظم رهبری توصیه کردند که مردم در بورس سرمایه گذاری کنند.

عناوین برگزیده