تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۸۰۹۱
سرویس خبر : انرژی
گلمرادی مطرح کرد:

توان تکنولوژی و مالی شاخصه همکاری وزارت نفت با شرکت‌های داخلی/هزینه‌ها در بخش نفت بسیار بالا است

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: یکی از مفاد و شرایط قراردادهایIPC این بود که شرکت‌های خارجی پیمانکاران دست دوم خود را از میان شرکت‌های ایرانی انتخاب کنند.
توان تکنولوژی و مالی شاخصه همکاری وزارت نفت با شرکت‌های داخلی/هزینه‌ها در بخش نفت بسیار بالا است

به گزارش می متالز، علی گلمرادی در خصوص فعالیت شرکت‌های خصوصی در بخش نفت کشور، اظهار داشت: در حال حاضر در یک شرایط خاص قرار داریم، علاوه بر اینکه شرکت‌های خارجی باید بتوانند در مناقصات و مزایده‌ها اجازه فعالیت داشته باشند باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا شرکت‌های داخلی نیز تقویت شوند و به این بخش از صنعت کشور ورود کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این اقدامات باعث می‌شود تا در آینده در شرایطی که خود را محتاج شرکت‌های خارجی می‌بینیم شرکت‌های داخلی دغدغه‌های موجود را برطرف کنند، گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی بر این است تا از ظرفیت شرکت‌های موجود استفاده شود.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت نفت نیز بر اساس جلسات متعددی که برگزار شده این ادعا را دارند که اگر شرکت‌های داخلی توانمند و پاسخگوی نیازهای وزارت نفت باشند آمادگی همکاری با آنها در کشور وجود دارد.

 

شرکت‌های داخلی می‌توانند با شرکت‌های خارجی جوینت شوند

وی در خصوص اینکه شاخصه‌های مدنظر وزارت نفت برای همکاری با شرکت‌های داخلی چگونه تعیین می‌شود، اظهار داشت: در دو بخش این توانمندی‌ها بسیار اهمیت دارد که یکی از آنها داشتن توانمندی، تکنیک و دانش لازم و دیگری بحث قدرت مالی شرکت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه‌ها در بخش نفت بسیار بالا است، اضافه کرد:شرکت‌هایی می‌توانند موفق عمل کنند و پاسخگوی محتوای قراردادها باشند که از قدرت مالی بالایی برخوردار هستند، لذا برای اینکه بتوانیم این دغدغه را رفع و شرایط را برای شرکت‌های داخلی فراهم کنیم شرکت‌های داخلی می‌توانند با شرکت‌های خارجی جوینت شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مفاد و شرایط قراردادهایIPC این بود که شرکت‌های خارجی پیمانکاران دست دوم خود را از میان شرکت‌های ایرانی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: توان و دانش تکنولوژی و توان مالی شرکت‎ها از شاخص‌های پر اهمیت وزارت نفت برای همکاری است.

عناوین برگزیده