تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۸۰۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پای تابلوی معاملات؛

رشد روزافزون "تپکو" و "وشهر" به کدامین دلیل!

می متالز - مدتی‌های مدیدی بوده که دو سهم «تپکو» و «وشهر» در صدر تقاضای سهامداران قرار دارند و این در حالی است که هنوز خبر‌های خاصی از این دو شرکت به بیرون درز نکرده و حال این سوال پی می‌آید که آیا واقعا ارزش بازار این سهم‌ها با وضعیت عملیاتی آن‌ها همخوانی دارد؟!
رشد روزافزون "تپکو" و "وشهر" به کدامین دلیل!

به گزارش می متالز، معاملات امروز بازار سرمایه در نوع خود جالب توجه است؛ در حالی که اغلب سهم‌ها سبزپوش هستند و بر مدار مثبت می‌چرخند اما؛ افت قیمت سهام شرکت‌های بنیادی که طی چند روز اخیر با رشد همراه بوده‌اند، شاخص کل را قرمزپوش کرده‌اند.

به همین دلیل، تا به این لحظه شاهد افت ۱۵۰۰ واحدی دماسنج بازار سهام هستیم. البته همچنان ارزش معاملات در ارقام بسیار مطلوبی قرار دارد و امید‌ها به ادامه روند رو به رشد زنده نگه داشته است. هم اکنون ارزش معاملات بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

در معاملات امروز بازار سهام، حقوقی‌ها نماد‌های شاخص‌ساز «فولاد»، «ودی» و «وپاسار» را در تیررس خرید خود قرار دادند و با خرید‌های سنگین سعی در حمایت از این سهم‌ها دارند.

از طرف دیگر، حقوقی‌ها در معاملات در سهم های «وتوکا» بیشترین برآیند خروج را رسم کردند و میل به فروش بالایی از خود در دیگر سهم ها همچون «آریان» و «های وب» از خود نشان دادند.

پرعرضه‌ترین نماد امروز بازار سرمایه به ترتیب مربوط به نماد‌های «سامان»، «وتجارت» و «فخوز» است.

همچنین باید اشاره داشت که تقاضای مطلوبی در معاملات «تپکو» مشاهده می‌شود. پس از این سهم، «وشهر» و «وآیند» جای گرفته‌اند. مدتی‌های مدیدی است که دو سهم «تپکو» و «وشهر» در صدر تقاضای سهامداران قرار دارند و وزنه خرید در این دو بسیار سنگین است. این در حالی است که خبر‌های خاصی از این دو شرکت به بیرون هنوز درز نکرده و حال سوال این است این دو سهم با کدامین دلیل با چنین حجم تقاضایی روبرو هستند؟! آیا واقعا ارزش بازار این سهم‌ها با وضعیت عملیاتی آن‌ها همخوانی دارد؟!

عناوین برگزیده