به گزارش می متالز، البته بر خلاف بازار تنور معاملات در فضای مجازی داغ است و هر کس بنا بر سلیقه خود قیمتی را برای خودروها تعیین میکند تا شاید خریداری وجود داشته باشد. اعلام نرخهای متفاوت و روبه رشد در حالی در فضای مجازی مطرح میشود که بنا به روایت فعالان بازار در بازار رسمی، خبری از رونق معاملات نیست. علاوه بر این، خودروسازان هم در این شرایط مدام از افزایش تولید و عرضه محصولات در بازار صحبت میکنند و ادعای آنها این پرسش را ایجاد کرده که چرا هنوز قیمت خودرو در بازار پایین نیامده است.البته آمارهای وزارت صنعت در میزان تولید انواع خودروهای سواری در پایان آبان ماه امسال نشان از کاهش ۲/ ۳۳ درصدی تولید دارد که این موضوع نشان میدهد خودروسازان هنوز فاصله معناداری در اجرای تعهدات خود نسبت به خریداران دارند. به گفته فعالان بازار، هنوز فاصله زیادی میان قیمت کارخانه و بازار وجود دارد و از آن سو در فضای مجازی نیز قیمتهای مختلفی از سوی فروشندگان پیشنهاد میشود که قیمتهای بالایی هستند. این شرایط نشان میدهد کاهش قیمتها و رونق بازار در خرید و فروش خودرو آن هم در ماههای پایانی امسال همچنان با ابهاماتی زیادی روبهرو است. از طرف دیگر بلاتکلیفی خریداران در تحویل گرفتن خودروهای ثبتنامیشان نیز چالش دیگری به حساب میآید. در حال حاضر بسیاری از خریداران حتی تکمیل وجه محصولات ثبتنامی را هم انجام دادهاند و اما خبری از تحویل خودروها نیست. نگرانی این دسته از مشتریان آن است که آیا در ماههای پایانی سال ۹۸ امکان دریافت خودروهای ثبتنامی خود را دارند یا سال آینده دستشان به خودرو خود خواهد رسید.