تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۸۱۳۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه صکوک منفعت ۴۷ هزار میلیارد ریالی برای تامین مالی دولت

می متالز - وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت تامین منابع مالی مورد نیاز دولت، صکوک منفعت به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال در نمادهای افاد۸۱ الی افاد۸۴ در روز شنبه ۵ بهمن ۹۸ از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران منتشر می کند.
عرضه صکوک منفعت ۴۷ هزار میلیارد ریالی برای تامین مالی دولت

به گزارش می متالز، بنا به درخواست مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تامین مالی دولت از طریق انتشار صکوک منفعت، شرکت واسط مالی اردیبهشت یکم (با مسوولیت محدود) به عنوان ناشر این اوراق تخصیص داده شد.

بر اساس ماده ۲۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، این اوراق معاف از ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

در این اوراق، درآمدهای مالیاتی آتی دولت به عنوان منافع مبنای انتشار صکوک مورد استفاده قرار می گیرند.

نرخ سود علی الحساب این اوراق ۱۷.۹۰ درصد است که هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت به حساب دارندگان این اوراق واریز می شود و سازمان برنامه و بودجه کل کشور بازپرداخت اصل و سود این اوراق را ضمانت کرده است. شایان ذکر است که دوره عمر این اوراق، ۴۲ ماهه بوده و از طریق شرکت فرابورس ایران در نمادهای افاد۸۱ الی افاد۸۴ در روز شنبه ۵ بهمن ۹۸ منتشر می شود.

این اوراق فاقد بازارگردان بوده و متعهدین پذیره نویس آن بانک قرض الحسنه مهر ایران، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، شرکت تامین سرمایه تمدن، بانک کارآفرین، بانک صادرات، صندوق سرمایه گذاری مشترک سپهر تدبیرگران، صندوق سرمایه گذاری آرمان کارآفرین، بیمه کارآفرین و صندوق سرمایه گذاری مشترک افق کارگزاری خاور میانه اند.

عناوین برگزیده