تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۸۱۸۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برپایی سه رویداد تجاری تا پایان امسال در خراسان شمالی

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی از برگزاری سه رویداد مهم تجاری و اقتصادی در استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این رویدادها شامل برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری، برپایی نمایشگاه افغانستان و جشن سالروز صادراتی استان است.
برپایی سه رویداد تجاری تا پایان امسال در خراسان شمالی

به گزارش می متالز، سعید پورآبادی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و  برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان گفت: باید از تمام ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه های مختلف از جمله صنعت، گردشگری، کشاورزی، بازرگانی، خدمات و درمانی در برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان استفاده شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی در این نمایشگاه از ظرفیت تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره مند می شود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز بر اهمیت و شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان با کشورهای آسیایی و اروپایی تاکید کرد و گفت: تعیین بازار هدف صادراتی از راه برنامه‌ریزی و اجرای تحقیقات بازار بین‌المللی و با هدف شناسایی دقیق فرصت‌ها و تعیین جزئیات فرصت‌های موجود در بازارهای فرا مرزی ممکن می شود.

دکتر مهدی نجات نیا افزود: افزایش صادرات استان منجر به رونق و توسعه فعالیت های اقتصادی استان خواهد شد بنابراین تولید کننده ها، کشاورزان و متولیان امر باید تلاش بیش و پیش در تسهیل صادرات محصولات استان در بخش های مختلف صادراتی استان داشته باشند.

وی در رابطه با برگزاری سه رویداد مهم اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: تنها منبع درآمدی کشور استفاده از ظرفیت صادرات غیر نفتی است بنابراین ضرورت این مهم باید بیش از پیش در کشور و به ویژه استان ملموس باشد.

وی زمان برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان را ۶ تا ۱۰ اسفند ماه، برپایی نمایشگاه افغانستان را ۲۹ بهمن ماه و جشن سالروز صادرات را در بهمن ماه امسال  اعلام کرد.

وی بیان داشت: در برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی و سرمایه گذاری استان ۳۰ نفر از روسای تشکل های اقتصادی و بازرگانی، سفرا و رایزنی های اقتصادی و هشت کشور آسیایی شامل افغانستان، ترکیه، عراق، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و عراق دعوت می شوند.

نجات نیا افزود: در این نمایشگاه، همایش تخصصی برای ایجاد گفت و گوهای تجاری میان کشورهای دعوت شده نیز برگزار می شود.

در ۹ ماهه امسال، ۲۴۵ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار از استان صادر شده است که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۷.۷ درصد رشد ولی از لحاظ وزنی ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

عناوین برگزیده