تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۸۲۰۳۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد 1.3 درصد قیمت مس نسبت به هفته گذشته

می متالز - قیمت مس در LME روز جمعه 20 دی ماه، نسبت به روز معاملاتی پیش از آن با اندکی رشد نسبت به روز معاملاتی قبل، 6 هزار و 157 دلار گزارش شده است.
رشد 1.3 درصد قیمت مس نسبت به هفته گذشته

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز جمعه 20 دی ماه در معاملات بورس فلزات لندن با رشد دو دلاری نسبت به روز پنج‌شنبه 19 دی ماه، به 6 هزار و 157 دلار رسیده است، این فلز در روز جمعه رشد 1.3 درصدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرده است. قیمت سه ماهه مس در معاملات روز جمعه 20 دی ماه، نیز نسبت به روز معاملاتی پیش از آن تغییر قیمت نداشته و 6 هزار و 184 دلار اعلام شده است، قیمت سه ماهه فلز سرخ 1.3 درصد رشد نسبت به هفته گذشته داشته است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز جمعه 20 دی ماه، با کاهش سه هزار و 75 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 135 هزار و 800 تن به 132 هزار و 725 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز جمعه 20 دی ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با کاهش سه دلار بر تنی نسبت به روز سه‌شنبه همراه بود و با این میزان کاهش به 27 دلار بر تن رسید.

عناوین برگزیده