به گزارش می متالز، بهمن حسین زاده، گفت: ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر جهان در زمینه تولید قیر، این محصول را به ۱۹ کشور جهان صادر میکند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸، صادرات قیر برای ایران ۴۵۰ میلیون دلار ارز آوری داشته است، افزود: یازدهمین نمایشگاه قیر، آسفالت، عایقها و ماشین آلات وابسته میتواند بر افزایش این میزان کمک کند؛ ضمن اینکه ۱۲۵ شرکت ایرانی تا ششم بهمن، آخرین دستاوردها و فناوریها در حوزه راه و شهرسازی را در این قالب، در معرض دید مسئولان، علاقمندان و متخصصین این حوزه قرار میدهند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اعلام رشد ۲۰ درصدی حضور تولید کنندگان نسبت به دوره قبل، گفت: تمامی تولید کنندگان، صادر کنندگان بزرگ در حوزه قیر، قیرهای پلیمری، قیرهای اصلاح شده، تولید کنندگان پلنت کارخانجات قیر، آسفالت،عایقها، خطوط بستهبندی و تجهیزات مربوطه در این نمایشگاه حضور دارند؛ ضمن اینکه ماشینآلات راهسازی مدرن نمایش داده شده در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشینآلات وابسته با بومیسازی دانش فنی با قیمتهای بسیار پایینتر از نمونه خارجی این ماشینآلات در داخل کشور ساخته شدهاند.
حسینزاده همچنین به حضور شرکتهای دانشبنیان نیز اشاره کرد و اظهارداشت: این شرکتها موجب شدهاند که فرآیندهای برش ،تخریب ،نخالهبرداری در آسفالت منجر به کاهش مصرف قیر و آسفالت تا میزان ۶۰ درصد کاهش هزینه های ترمیم را تجربه کنند.
وی در پایان در مورد شرکت استارتاپهایی در زمینه نفوذپذیری قیر ،اندازهگیری نقطه نرمی قیر و نقطه اشتعال در این نمایشگاه اعلام کرد: این استارت آپها پروژههای زیادی با مشارکت دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر آماده کردهاند که میتواند به روند اجرای پروژههای راهسازی و عمرانی بسیار کمک کند. همچنین استارتاپهای دیگری نیز در این رویداد حصور دارند که با تکیه بر فناوری نانو در اجرای آسفالت و چسب آسفالت جهت جلوگیری از بازسازی کامل جادهها بر پایه کاهش هزینهها و سهولت در اجرا اقدام کردهاند.