به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید گفت: تغییر در فرآیند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد. اکنون ریل ۱۸ متری تولید شده و می توان با کمک دانشگاه ریل ۷۲ متری نیز تولید کرد که نیاز به تغییرات در خط دارد و 6 ماهه قابل انجام است.
وی افزود: با ظرفیت کنونی به راحتی می توان نیاز داخلی را تامین کرد و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش داد. زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما در حال حاضر فولاد ریل با پروژه vd تولید و سنگ آهن تبدیل به ریل می شود. متناسب با نیاز و تقاضا ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید و تا ۲۲ بهمن تمام انواع ریل مورد نیاز معدن در ذوب آهن تولید می شود.
یزدی زاده ادامه داد: ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید می شود. بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن خریداری کرده که این نشان دهنده رقابتی بودن قیمت ها با نمونه های خارجی است. بخش دولتی نیز تقاضاهای ۱۵ هزار و ۱۳.۵ هزار تنی داشته و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است.