تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۸۲۴۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دلخوش اباتری مطرح کرد:

گسترش پایه‌های مالیاتی با دریافت مالیات از خانه‌های لاکچری و خودروهای لوکس

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اخد مالیات از خانه‌های لاکچری و خودروهای لوکس گامی موثر در جهت گسترش پایه های مالیاتی است.
گسترش پایه‌های مالیاتی با دریافت مالیات از خانه‌های لاکچری و خودروهای لوکس

به گزارش می متالز، سیدکاظم دلخوش اباتری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 مجلس مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های لاکچری وخودروهای لوکس، گفت: اخذ مالیات از خانه‌های بیش از 10میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان، گامی موثر در جهت گسترش پایه‌های مالیاتی است اما باید به این نکته نیز توجه شود که در شرایط کنونی دولت آمار دقیقی از تعداد افراد دارای خانه های لاکچری و خودروهای لوکس ندارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت برای افزایش پایه های مالیاتی باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم به راه‌اندازی سامانه‌های مناسب کند تا بتوان زمینه اخذ مالیات از افراد پردرآمد فراهم شود.

وی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 مقرر شد از خانه‌های بیش از 10 میلیارد تومان و خودروهای بیش از یک میلیارد تومان مالیات اخذ شود که می توان این ارقام را ذیل لایحه جامع مالیاتی کارشناسی کرده و تغییر داد اما باید به این نکته نیز توجه شود که تاکنون مالیاتی از خودروهای و خانه‌های گران قیمت اخذ نمی شد بنابراین تصمیم کمیسیون اقدامی مناسب و ارزشمند بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مادامی که در لایحه جامع مالیاتی ارزش خانه ها و خودروهای مشمول مالیات مشخص نشود، انتقادات متعددی درباره میزان ارزش خانه‌ها و خودروها مطرح می شود.

عناوین برگزیده