تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۸۲۵۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سماواتی:

۱۵ نوع ماده معدنی در ایلام استخراج می شود/ استخراج ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع مواد معدنی

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶ معدن در این استان فعالیت دارد، گفت: ۱۵ نوع ماده معدنی از این تعداد معدن در ایلام استخراج می شود.
۱۵ نوع ماده معدنی در ایلام استخراج می شود/ استخراج ۲ هزار و ۲۰۰ تن انواع مواد معدنی

به گزارش می متالز، «نبی سماواتی» با اشاره به اینکه وجود معادن سرشار از مواد معدنی، یکی از ظرفیت های مهم استان برای سرمایه گذاری است، اظهار کرد: در صورت تکمیل زنجیره تولید در بخش معادن، می توان شاهد اشتغال بیشتری در استان بود.

وی با اشاره به ظرفیت های معادن استان ایلام در بخش مصالح ساختمانی، گفت:  از ۶۶ معدن فعال استان،  ۱۵ نوع ماده معدنی در ایلام استخراج می شود که بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، مرمریت و نمک  بخشی از  این مواد معدنی به شمار می رود.

سماواتی با بیان اینکه  استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است، گفت: در سال جاری  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج شده است.

وی گفت: در سال جاری ۴ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت اسمی سالیانه ۲۳۳ هزار تن و اشتغال زایی ۳۹ نفر و سرمایه گذاری به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون صادر شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایلام تصریح کرد:  از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آذرماه، حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به عنوان حقوق دولتی از بهره برداران معادن اخذ شده است.

سماواتی با اشاره به اینکه حدود ۱۴ میلیون تن انواع مواد معدنی در سال از معادن استان استخراج می شود، خاطرنشان کرد: سال ۹۷ بالغ بر ۴.۹ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شده است.

عناوین برگزیده