به گزارش می متالز، محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با دستیابی به افزایش ظرفیت تولید محصول، واردات چهار میلیون تن فولاد در سال ۹۴ به ۷۰۰ هزار تن در سال ۹۷ کاهش پیدا کرده است.
محمود اکبری پیشبینی کرد امسال این میزان واردات به ۵۰۰ هزار تن کاهش یابد که بخشی عمدهای از آن مربوط به محصولاتی است که توان تولید آن در داخل امکان پذیر نیست.
او گفت: بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور برای رهایی کشور از واردات به سمت تولید محصولاتی با ضخامت پایین در محصولات گرم پیشی گرفته است از جمله این محصولات تولید ورقهایی با ضخامت یک ونیم میلیمتری تا ۱۶ میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: همچنین این شرکت متعهد به عرضه شش میلیون تن محصول تا پایان سال شده است.
محمود اکبری، همچنین یکی از اقدامات مهم فولاد مبارکه را سرمایهگذاری در حوزه افزایش ظرفیت در بخشهای مختلف دانست و گفت:در سال ۱۳۹۴ ظرفیت عرضه محصولات فولادی این شرکت به بازار داخلی سه میلیون تن بودهاست درحالیکه در سال ۹۷ این میزان به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.
محمود اکبری افزود: این شرکت امسال متعهد شده تا پایان ظرفیت عرضه محصولات تولیدی خود را به شش میلیون تن افزایش دهد و در تلاش برای عمل به تعهد خود است.
او گفت: همچنین ظرفیت گروه فولاد مبارکه اصفهان از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن میلیون تن در سال به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته همچنین میزان توزیع در بازار هم به طور چشمگیری رشد داشته است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، یکی از مشکلات صنعت فولاد کشور را سطح پایین (آماده به کاری) این صنعت دانست و گفت: میزان آماده به کاری و یا بهرهبری تولید در صنعت فولاد ایران با میزان ۶۰ درصد از متوسط جهانی با عددی حدود ۷۴ درصد به شدت پایینتر است.
محمود اکبری، در حال حاضر بیشترین میزان آماده به کاری را مربوط به کشور آلمان، با حدود ۸۸ تا ۹۰ درصد بیان کرد و افزود: این میزان برای کشوری همچون ایران با این میزان از ذخیره معدنی و نیروی انسانی، خوشایند نیست و این معظل باید هرچه سریعتر حل شود.
او عامل اصلی کاهش بهرهوری را تمرکز روی بحث قیمت دانست و افزود: تمرکز روی بحث قیمت باعث میشود شرکتهای توانمندی که میتوانند با قیمت تعریف شده، فعالیت کنند، باقی بمانند و شرکتهایی که بهایی تمام شده آنها بیشتر از قیمت تعیین شده باشد، از گردونه رقابت خارج شوند. بهتر است به جای تمرکز روی قیمت، روی توزیع و تولید تمرکز شود.