تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۸۲۸۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
خلیفه سلطان:

ترکیب جشنواره و نمایشگاه فولاد نقش فزاینده‌ای در توسعه این صنعت دارد/ هدف ایجاد فضا برای رشد صنعت فولاد باشد

می متالز - دومین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه فولاد ملی ایران با حضور تعدادی از شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.
ترکیب جشنواره و نمایشگاه فولاد نقش فزاینده‌ای در توسعه این صنعت دارد/ هدف ایجاد فضا برای رشد صنعت فولاد باشد

به گزارش می متالز، خلیفه سلطان دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد ملی ایران در اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه از یک سال گذشته برنامه بومی‌سازی را در انجمن فولاد فعال کردیم، بیان داشت: در این جشنواره و نمایشگاه به عنوان یک ساختار به موضوع نگاه کردیم نه برگزاری یک نمایشگاه. ترکیب جشنواره و نمایشگاه با هم نقش فزاینده‌ای دارند.

خلیفه سلطان با بیان اینکه فضای ایجاد شده تقاضا محور است، بیان داشت: شرکت‌های دانش بنیان با تجربه هستند و تلاش می‌کنند این فضای تقاضامحور را توسعه دهند.

وی ادامه داد: روی سامانه جامع توسعه تکنولوژی بومی‌سازی کار کردیم. سیستم کدینگ طراحی شده و اقلام درآورده شده است و دو ماه پیش از این سامانه رونمایی شد.

دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد ملی ایران گفت: هدف باید ایجاد فضایی برای رشد صنعت باشد، سهم تامین‌کنندگان در زنجیره فولاد و صنایع معدنی از صنایع دیگر بالاتر است.

خلیفه سلطان گفت: آمار ۹۵.۵ میلیون یورویی قراردادهایی که گرفته شد و تا پایان سال گرفته خواهد شد، شامل ۵.۷ دهم میلیون یورو فولاد خوزستان، ۲۰ میلیون یورو گل‌گهر، ۶.۴ دهم فولاد خراسان، ۶.۷ دهم میلیون یورو هلدینگ کاوه پارس و ۸.۳ میلیون یورو فولاد آلیاژی ایران است.

وی افزود: در سال جدید سهم بازار توسعه پیدا کرده و فولاد اسفراین ۸.۳ دهم میلیون یورو تا پایان سال به فروش می‌رسانند و ۱۷ میلیون یورو نیز برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

عناوین برگزیده