تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۴۲۰
کد خبر: ۸۳۰۷۷
سرویس خبر : انرژی

متن سخنان رئیس جمهور در مراسم بهره‌ برداری از فاز دوم تصفیه خانه هفتم آب و طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران

می متالز - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه هفتم اب تهران و همچنین طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران گفت: آرزوها و آرمانهای بلندتری در این دولت داشتیم اما به رغم فشارهای دشمنان ، از امید و آرزوهایمان عقب نشینی نمی کنیم و برای رفاه و سعادت مردم و رشد و تولید و گسترش عدالت در کشور ، بی وقفه به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.
متن سخنان رئیس جمهور در مراسم بهره‌ برداری از فاز دوم تصفیه خانه هفتم آب و طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران

به گزارش می متالز، متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

بسیار خوشحالم که باز مسوولین محترم مردم عزیز این منطقه را زیارت می کنم برای افتتاح واحد اول  سال 1394 در همین جا خدمت شما رسیدیم که آن روزها ما نگرانی شدیدی برای تامین آب مورد نیاز مردم تهران داشتیم و اگر واقعا این واحد آن روز افتتاح نمی شد در تابستان سال 95 دچار مشکل اساسی در تامین آب مورد نیاز بخش بزرگی از منطقه جنوب و شرق تهران می شدیم.

الحمدالله آن روز واحد اول افتتاح شد و امروز بعد از 4 سال شاهد افتتاح واحد دوم هستیم و این تصفیه خانه در واقع در هر ثانیه ای 5 مترمکعب آب بهداشتی و سالم جمعیت بزرگی حدود 2 میلیون نفر در منطقه جنوب و شرق تهران و همچنین ورامین، پاکدشت، پیشوا، باقرآباد و روستاها و شهرهای این منطقه را تامین می کند.

نکته اول خود را از اینجا شروع کنم که این منطقه، منطقه ورامین، پیشوا و باقرآباد، منطقه ای است که به گردن مردم ما در انقلاب اسلامی حق بزرگی دارد.

در آن روزهایی که روزهای غربت انقلاب اسلامی بود کاری که مردم این منطقه در روز 15 خرداد سال 42 انجام دادند فراموش نشدنی است یعنی آن روز استکبار جهانی و رژیم مستبد کشور در آن مقطع امام را می خواستند مظلوم و تنها نموده و حتی تصمیماتی برای حیات امام داشتند و پیدا بود که تصمیم برای روند نهضت و انقلاب اسلامی داشتند.

آن روز در 15 خرداد مردم تهران، قم، پیشوا و  مردم این منطقه و البته در بسیاری از شهرهای دیگر در مشهد، شیراز و جاهای دیگر، حرکت، قیام و فداکاری کردند و آن اولین قدم برای حرکت پرشتاب نهضت اسلامی بود.

بنابراین من به طور مضاعف خوشحالم که امروز برای مردم عزیز این منطقه خدمتی انجام می شود و البته این خدمات وظیفه ماست که نسبت به مردم خوب و عزیزمان که همواره در کنار انقلاب و منافع ملی خود بودند و همیشه در روزهایی که دشمن چشم طمع به ملت ما، منافع ما و کشور ما داشته ، یکپارچه به صحنه آمدند، فریاد زدند، ایستادگی و مقاومت کردند و امروز بعد از 2 سال شدید ترین تحریم و فشار اقتصادی بر مردم عزیز کشور ما، مردم دلاورانه ایستادگی و مقاومت می کنند.

درست است در این 2 سال زندگی سخت شده، شرایط شرایطی بوده که برای همه مردم عاقل دنیا غیرقابل پیش بینی بوده یعنی تمام عقلای دنیا، تمام کشورها و مسوولین کمتر فکر می کردند که یک دولتی که ادعای تمدن، دموکراسی، حقوق بشر می کند بخواهد یک پیمان ، معاهده و توافق را زیر پا بگذارد و ظلم و ستم نسبت به یک ملت بزرگ یعنی 83 میلیون جمعیت آغاز کند و این ظلم او هیچ مرز و حدی نداشته باشد.

و از آن طرف هم کسی فکر نمی کرد که مردم ما این چنین مقاوم باشند خودِ آقای ترامپ به رهبران اروپایی در آن سال 97 آغاز تحریم، گفته بود که یعنی 2 نفر از رهبران اروپا به خودِ من گفتند که ترامپ به ما گفته شما 3 ماه صبر کنید 3 ماه دیگر جمهوری اسلامی در ایران وجود ندارد و همه چیز تمام می شود.

اینهایی که سبک مغز هستند، منطقه و مردم  ایران را نمی شناسند و نمی دانند برای مردم ما استقلال چقدر مهم است، آنها که به یاد ندارند اگر هم داشته باشند نمی خواهند در حافظه تاریخی بماند که این مردم سالیان دراز ظلم و استبداد و تحقیر را در دوران ستمشاهی تجربه کردند و آن همه خون و شهید دادند و آن همه ایستادگی کردند برای استقلال ، برای مردم سالاری، برای حاکمیت ملی خودشان حال یک حکومتی که چند صباحی به دوران رسیده و البته به همه دنیا ظلم می کند، به مردم عراق، افغانستان، یمن هم ظلم می کند کمتر کشوری در این منطقه هست که سایه ظلم و ستم آنها را ندیده باشند، اما نمی دانستند که مردم منطقه ، ایران که جای خودش دارد، حتی مردم لبنان، سوریه، عراق، یمن همه ایستادگی و مقاومت  کردند و ان شاءالله خداوند پیروزی را نصیب همه آنها می سازد که تاکنون در این صحنه پیروز بودند.

ما در آستانه یک انتخابات بسیار مهم و بزرگ ملی هستیم در آغاز ماه اسفند در 2 اسفند که ان شاءالله امیدواریم همه مردم ما پای صندوق آرا بیایند، شرکت و تلاش کنند. این انتخابات بر سیاست های منطقه ای و جهانی و بر قدرت ملی ما تاثیرگذار هست، حالا اگر اشکالی در گوشه و کناری می بینیم بعضی ها ممکن است مسیر را کمی خطا رفته باشند به هر حال هم باید نصیحت کنیم، هم باید بگذریم و هم باید هدف بلندمان را از یاد نبریم و آن حضور در صحنه انتخابات است. بیاییم پای صندوق آرا، ممکن است بعضی ها به آن 100 که می خواستند نرسند به 90، 80، 70 برسند اما نباید این وظیفه مهم مان را فراموش کنیم و باید در این مقطع تاریخی بدانیم که حضور ما در صحنه تا چه حد تاثیرگذار هست.

خوشحالم از این که در همین سال های سخت و سالهای تحریم علیه ملت ما، بحمدالله مردم ما، کارگزاران نظام، خادمان شما، شرکت ها، مهندسین، کارگران، کشاورزان اقدامات بسیار مهمی انجام دادند.

ببینید افتتاح بیش از 1000 میلیارد تومان پروژه در یک روز در استان تهران مهم است، هر زمان باشد مهم است  اما در شرایط تحریم و سختی و فشار، مهم تر است.

آنها فکر می کردند از سال 97 که این فشار حداکثری را وارد می کنند حداکثر دولت می تواند نان و غذای روزمره مردم را تامین کند و فکر می کردند از توسعه و پیشرفت کشور دیگر خبری نخواهد بود. اینکه شما می بینید در عرض این چند ماه 133 پروژه مهم آب و برق در 22 استان افتتاح شده با ارزش 19 هزار و 440 میلیارد تومان نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان پروژه در عرض این 4 ماه فقط در آب و برق افتتاح شده است، این به معنی قدرت دولت و مردم و تلاش ارزشمندی است که امروز در حال انجام است.

دستگاههای تبلیغاتی ما هم یک خرده کم کاری دارند ما باید برای مردم توضیح و شرح بدهیم که در این شرایط سخت و مشکل چگونه همه دست به دست هم دادند و  از این تفکرات و تخیلات و توهمات کودکانه یک مقداری باید فاصله بگیریم.

بعضی ها می گویند بعضی از طرح ها را نباید توضیح دهیم چون دولت محبوب و قوی می شود دولت چه یا که هست که محبوب یا قوی شود؟ دولت خادم ملت است و اعضای دولت نوکران ملت هستند، دولت نمایندگان ملت هستند، گاهی وقتها یک حرف کاملا ناصحیح زده می شود که این نماینده مجلس، نماینده وکیل المله یا وکیل الدوله است، اگر زمان رژیم گذشته بود می گفتیم وکیل المله، وکیل الدوله این حرف ممکن بود درست باشد اگر آن زمان بود اما امروزی که دولت منتخب مردم هست، از مردم برخاسته، با رای مردم سرِ کار آمده، از بنیان این حرف غلط است. وکیل المله، وکیل الدوله است، وکیل الدوله، وکیل المله است اصلا همه انقلاب ما برای همین بود که دولت و ملت به هم متصل شوند و در کنار هم قرار بگیرند، دولت جز خدمت به مردم سِمت و مسوولیت دیگری ندارد، مسوولیت اصلی دولت خدمت به مردم و تلاش برای مردم است.

شما وقتی می بینید که امروز آمار و ارقام نشان می دهد در این دولت در طول این 6 سال و چند ماه ، البته 7 سال نشده ، 6 سال و نیم در مجموعه دولت تدبیر و امید اقداماتی که امروز انجام گرفته، اینکه آقای وزیر نیرو اعلام کردند تصفیه خانه ها در کشور ما در این دولت نسبت به گذشته 2.5 برابر شد، 2.6 برابر شده و تا پایان دولت با طرح هایی که ما داریم ان شاءالله همه اجرا و پیاده شود 3 برابر آنچه در قبل بوده در حال انجام است، همین کافی نیست؟ دولتی که در تنگنا و سختی 3 برابر دولت های قبل کار و تلاش کرده، این فقط در بحث تصفیه خانه است، در بحث سد  و فاضلاب هم همین است، در بحث روستاها، آمار درخشان تر است.

اینکه اعلام کردند 7 میلیون نفر امروز در این دولت در روستاها تحت پوشش آب سالم پایدار آشامیدنی قرار گرفتند و تا پایان دولت 3 میلیون دیگر هم اضافه می شود. یعنی مجموعا 10 میلیون و این 10 میلیون در طول 8 سال چند برابر قبل هست؟ اگر قبل از دولت تدبیر و امید آب سالم پایدار برای کمتر از یک میلیون روستایی بوده و تا پایان این دولت ان شاءالله 10 میلیون می شود یعنی 10 برابر  و این  کار عظیم و بزرگی است  و ما باید افتخار کنیم به کار مهندسین خود، به کارگران، به تلاشگران ما که برای مردم ما و برای خدمت تلاش می کنند.

نمی خواهم بگویم خدمتی که دولت انجام می دهد کافی است، خیر، چیز دیگری در ذهن ما بود، فکر نمی کردیم یک دولت دغلکار و فریبگری و طرفدار تروریزمی در آمریکا روی کار بیاید بدتر از همه دولت های تاریخ آمریکا، قبلی ها هم بد بودند اما این از همه بدتر است و بعد بیاید این همه فشار بر مردم منطقه، جهان، بر متحدین خود، بر مردم خودش، و بر مردم ایران وارد کند.

پیداست در شرایط تحریم کار سخت و مشکل می شود. ما آرزوها و آرمان های بلندتری در این دولت داشتیم اما از امیدمان و آرزوهایمان عقب نشینی نخواهیم کرد ولواینکه مقداری از آن مقداری که قبل پیش بینی می کردیم، کمتر باشد اما این کار بزرگ را برای رفاه و سعادت مردم و برای رشد و تولید کشور و برای عدالت انجام می دهیم. همانطور که در این کلیپ نشان داده شد ، اینکه امروز آب در شهرستان های اطراف تهران  و در جنوب تهران، با کیفیت بالا و مطلوب است و کیفیت آب با شمال تهران و با مرکز تهران مساوی است این یعنی عدالت، یعنی خدماتی که انجام می گیرد امروز بیشتر برای مردمی است که محرومیت بیشتر دیده اند و مشکلات بیشتر داشته اند.

همه این پروژه ها به این معناست که ما امروز باید با احساس مسوولیت همه اهدافی که مدنظر ما بوده، آن اهداف را دنبال کنیم.

الان فصل زمستان است . قبل از دولت تدبیر و امید حتی شاید سال اول، در زمستان ناچار بودیم گاز بعضی از بخش های کشور را قطع کنیم و خانه ها دچار مشکل می شدند، الان میزان در حد بالاترین است یک چیزی حدود 600 میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف می شود که 600 میلیون مترمکعب گاز رقم بسیار بزرگی است.

ان شاءالله با اقداماتی که در ماههای آینده و در سال آینده انجام می گیرد در سال آینده ان شاءالله تولید گاز ما در روز به یک میلیارد مترمکعب می رسد. این کار عظیم و بزرگی است. شما می دانید در دولت قبلی در زمستان ناچار شدند از یک کشور همسایه به 9 برابر قیمت گاز بخرند. 9 برابر قیمت پول دادیم برای اینکه نمی داد و می دانست ما گرفتار هستیم، همان دولت در زمان ما آمد در فصل زمستان 2 سال پیش گران کند ما گفتیم گاز نمی خواهیم و قطع کردیم، خودمان قطع کردیم. بعد از 2 هفته آنها تقاضا کردند که ما می خواهیم  گاز را به همان نرخ به شما بدهیم.

ببینید ما فکر می کنیم قدرت به درد ما می خورد روبرو آمریکا، قدرت به درد ما می خورد در برابر جباران نه در برابر دوست و همسایه و رفیق و برادر هم قدرت به درد می خورد. شما اگر قدرتمند نباشید یک کشور کوچولو همسایه هم به شما زور می گوید.

ما باید توانمند و قدرتمند شویم و  این نکته ای که مقام معظم رهبری در خطبه های نمازشان تاکید کردند بر قدرت ملی بسیار مهم است. ما می توانیم توانمند شویم. اینکه در نیروگاه خورشیدی الان اعلام شد که توان ما روی مگاوات رفت ، توان ما روی خوداتکایی رفت که بتوانیم پنل ها را خودمان بسازیم ، تجهیزات را خودمان بسازیم این به معنای توان ملی و قدرت ملی ما هست البته هم قمی و هم امام جمعه محترم به ما گفتند که هم آن دفعه و هم این دفعه که آمدی پاکدشت کافی نیست باید یک بار دیگر بیایی در جمع مردم ، در حضور مردم، ان شاءالله امیدواریم که خداوند به من توفیق دهد در فرصت دیگر باز خدمت مردم عزیز و بزرگ این منطقه که منطقه ای است که در تاریخ انقلاب ما بسیار تاثیرگذار بوده ، ان شاءالله توفیق داشته باشیم و امیدوارم این خدمت کوتاه ما مقبول درگاه مردم عزیز ما قرار بگیرد و همه ما بتوانیم از روح پیامبر اسلام، ائمه هدی، فاطمه اطهر علیهاالسلام حداکثر بهره  معنوی را بگیریم و راهمان را با سعادت بیشتر ادامه بدهیم. انشاءالله

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

عناوین برگزیده