تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۸۳۲۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"ذوب" و نیاز به دو فاکتور «قطعات» و «مواد اولیه»

می متالز - معاون امور فنی و برنامه‌ریزی "ذوب" گفت: تامین قطعات استاندارد و همچنین مواداولیه‌ای، چون "کک" و "زغال خارجی" را می‌توان از نیازهای پیش روی ذوب آهن اصفهان عنوان کرد.
"ذوب" و نیاز به دو فاکتور «قطعات» و «مواد اولیه»

به گزارش می متالز، محمدرضا یزدان پناه، معاون امور فنی و برنامه ریزی ذوب آهن اصفهان با اشاره به مشکلات تامین قطعات استاندارد گفت: این شرکت در اوایل دهه هفتاد، از حالتی که تجهیزات ساخت کشور روسیه بوده خارج شده و اقدام به ایجاد طرح‌های جدید در کارخانه کرده است. 

وی ادامه داد: در طرح جدید علاوه بر تجهیزات روسی، تجهیزات اروپایی و از کشور‌های ایتالیا، ژاپن، چین و آلمان تامین تجهیزات صورت می‌گیرد.

یزدان پناه به مشکلات واردات تجهیزات رزرو اشاره داشت و گفت: از شرکت‌های فعال در زمینه ساخت تجهیزات استاندارد مانند گیربوکس‌های با توان بالا استقبال می‌شود چراکه دریچه کشویی پاتیل یا قالب و برخی دیگر قطعات خاصی که مورد نیاز کارخانه بوده خط قرمز فولادسازی‌های کشور محسوب می‌شوند.

معاون امور فنی ذوب آهن اصفهان از شروع بومی سازی دریچه کشویی پاتیل سخن گفت و تصریح کرد: در سال جاری آمادگی عقد تفاهم‌نامه در جهت ساخت قالب‌های کریستالیزاتور نیز وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه واحد‌های کشور به صورت ۱۰۰درصدی نیاز به بومی‌سازی ساخت این دو تجهیز دارند.

یزدان پناه یکی دیگر از مسائل ذوب آهن اصفهان را "مواد اولیه" عنوان و اظهار کرد: اگر چه از نظر میزان درصدی بالایی را تشکیل نمی‌دهد، اما در تامین "کُک" و "زغال خارجی" مشکلاتی به چشم می‌خورد.

وی افزود: از تامین‌کنندگان داخلی و معادن کشور که در امر تامین مواد اولیه ذکر شده نزدیک به مواد اولیه خارجی فعالیت دارند نیز استقبال می‌شود. 

معاون امور فنی ذوب آهن اصفهان در پایان اضافه کرد: به دلیل مشخصات فنی بالا و کیفیت "کک" و "زغال خارجی" به اجبار مجبور به استفاده درصدی این محصولات به عنوان مواد اولیه هستیم.

برای مشاهده کلیپ این گزارش به اینجا مراجعه فرمایید.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت