تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۸۳۴۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز فناور محور شدن در فولاد مبارکه

می متالز - همراهی و همگامی سه دپارتمان اصلی مهندسی کارخانه، واحد R&D و واحد بومی سازی در کنار یکدیگر در معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه، مسیر جدیدی برای افزایش توان فناورشدن مجموعه و ارتقای سطح داخلی سازی است.
چشم انداز فناور محور شدن در فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با توجه به شرایط جدید شرکت فولاد مبارکه و شروع فاز جدید حرکتی آن به سمت فناور‌محور شدن در سال جاری، اقداماتی در این راستا و دستیابی به این هدف طراحی شده است.

«سید مهدی نقوی» از ایجاد دپارتمان بومی سازی در این معاونت خبر داد و افزود: هرچند از حدود ۱۸ سال پیش فرآیند بومی سازی در فولاد مبارکه در دستور کار بوده و اقدامات زیادی در همین راستا انجام شده، اما این دپارتمان در سال جاری برای بومی سازی فرآیندها و پروسه تولید و همچنین بومی سازی تجهیزات و قطعات شکل گرفت.

نقوی خاطرنشان کرد: در راستای نیل به اقتصاد نسل چهارم و اقتصاد دیجیتال، با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و فولاد مبارکه کنسرسیومی سه جانبه شکل گرفت و در همین راستا شعبه مرکز رشد و نوآوری فولاد مبارکه بخش اقتصاد دیجیتال در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

وی بیان داشت: همراهی و همگامی سه دپارتمان اصلی مهندسی کارخانه، واحد R&D و واحد بومی سازی در کنار یکدیگر در معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه، مسیر جدیدی برای افزایش توان فناورشدن مجموعه و ارتقای سطح داخلی سازی است.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از فعال سازی پژوهشکده صنعت فولاد با رویکرد تولید محصولات جدید و کیفی خبر داد که گام نخست آن برداشته و تجهیزاتی در این راستا برای دپارتمان تهیه شده تا محصولات جدید طراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سایت های مرتبط با بومی سازی و R&D برای دسترسی بهتر همه افرادی که می توانند به مجموعه فولاد مبارکه کمک کنند، توسعه داده شده است.

نقوی اظهار داشت: اکنون در حال راه اندازی مرکز توسعه و نوآوری فولاد مبارکه در شهر اصفهان هستیم تا به کشف و جذب ایده های خلاق در آنجا پرداخته و در نهایت به تجاری سازی ایده ها در فرآیند تولید کمک شود.

عناوین برگزیده