تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۸۳۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس هیات مدیره سبدگردان هدف تاکید کرد:

بیش از ۹۰‌ درصد سهم‌های بازار، حباب ندارد!

می متالز - انتظار می‌رود مسوولان سازمان بورس با اقداماتی مثل الزام به افزایش شناوری سهم‌ها و تسهیل شرایط انتشار اوراق، زمینه را برای جذب نقدینگی بیشتر در بازار سرمایه فراهم کنند.
بیش از ۹۰‌ درصد سهم‌های بازار، حباب ندارد!

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس با جهش ۱۰۵۲۶ واحدی (تا این ساعت از معاملات) و لمس کانال ۴۳۸۷۴۳ واحدی، رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: معتقدم روند کلی بازار سرمایه تا یک سال آینده صعودی خواهد بود؛ ولی طبیعتا در این مدت نوسان ها و اصلاحاتی هم در پیش خواهیم داشت. اما با توجه به برنامه های دولت و روند ورود نقدینگی به این بازار و شرایط بازارهای جایگزین برای جذب نقدینگی و نیز فراهم شدن امکان سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در بازار سرمایه برای تمامی مردم کشور در اقصی نقاط کشور، بازار سرمایه کماکان جذاب خواهد بود.

وی افزود: هنوز بازار سرمایه دلار ۱۳ هزار تومانی را هضم نکرده است. اگرچه حدود ۵ تا ۱۰ درصد از سهم های بازار (خصوصا سهم های با ارزش بازار کمتر از هزار میلیارد تومان) بیش از حد رشد کرده و حباب دارد؛ اما بیش از ۹۰ درصد سهم های بازار حباب ندارند و هنوز پتانسیل رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری در بورس تهران کنند؛ اما چنانچه علاقمند به سرمایه گذاری مستقیم هستند بهتر است به سمت سهم های و بنیادی بازار که رشد معقول تری داشته، بروند. ضمن اینکه سرمایه گذاران باید افق سرمایه گذاری بلند مدت (یک ساله) داشته باشند و با هر نوسان منفی، واکنش هیجانی نشان ندهند. هر نوسان منفی در بازار سرمایه، اصلاح بوده و روند کلی بازار سرمایه، صعودی خواهد بود. البته انتظار می رود مسوولان سازمان بورس هم با اقداماتی مثل الزام به افزایش شناوری سهم ها و تسهیل شرایط انتشار اوراق و...، زمینه را برای جذب نقدینگی بیشتر در بازار سرمایه فراهم کنند.

عناوین برگزیده