تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۸۳۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدهی مثبت «مارون» در بلندمدت برای سهامداران

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری اهداف گفت: روابط بورس کالا و جذابیتی که کالاهای تولید پتروشیمی مارون دارند، منجر به اقبال از عرضه محصولات پتروشیمی مارون در بورس کالا شده است.
بازدهی مثبت «مارون» در بلندمدت برای سهامداران

به گزارش می متالز، مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری اهداف در خصوص درآمدهای آتی شرکت پتروشیمی مارون از طریق سرمایه‌ گذاری‌های بلندمدت گفت: در یک سری از پروژه‌ها سرمایه‌ گذاری شده است که باید به بهره‌برداری برسند. پروژه های جدید در سال‌های اول بهره برداری هزینه های سنگین تامین مالی دارند. گرچه این پروژه‌ها در کوتاه‌ مدت بازدهی سریع روی سود مارون ندارد، می‌توانند بازدهی‌های خوبی در بلند مدت داشته باشند.

امید قائمی ضمن اشاره به کاهش هزینه‌های تولیدی پتروشیمی مارون و افزایش تقاضای محصولات در بورس کالا خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای مارون عمدتاً در شرکت‌های سرمایه پذیر است. کمتر از ۴۰ درصد در پتروشیمی بوشهر سرمایه‌ گذاری شده است. ۳۴ درصد هم از پتروشیمی سلمان را داریم. طرح‌های توسعه‌ای که در خود مجموعه مارون اجرا می‌شود، کاهش هزینه‌های تولید را به همراه داشته است. وی افزود: امکان افزایش شرایط فروش وجود دارد. همچنین از سویی روابط بورس کالا و جذابیتی که کالاهای تولید پتروشیمی مارون دارند، منجر به اقبال از عرضه محصولات پتروشیمی مارون در بورس کالا شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری اهداف در رابطه با شرایط صادرات و رقابت جهانی پتروشیمی مارون اظهار داشت: روش‌های مختلف فروش را در برنامه‌های کاری داریم که منجر به ایجاد شبکه‌های فروش مویرگی می‌شود. همچنین ارتباط با مشتریان نهایی کالاها و تنوع جغرافیایی، تنوع مشتریان برای فروش در کشورهای مختلف، عقد قراردادهای مختلف فروش و کارگزاری فروش برای محولت است.

امید قائمی با شاره به با طرح توسعه تکمیلی «حذف ترکیبات آلی از حوضچه‌های پساب» گفت: این پروژه کمک می‌کنند که توقفت تولید کمتر شود و در نگه‌ داری تأسیسات کمک می‌کند. همچنین طرح توسعه‌ای حفاظت الکترونیک (به صورت EPC) کمک به سزایی در بحث محیط‌زیست دارد که قسمت زیادی از آن اجرا شده است.

عناوین برگزیده