تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۸۳۹۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد؛

دریافت 22 هزار و 86 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در دی ماه امسال/ رسیدگی و پاسخگویی به 71 درصد از شکایات

می متالز - در دی ماه امسال 22 هزار و 86 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.
دریافت 22 هزار و 86 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات در دی ماه امسال/ رسیدگی و پاسخگویی به 71 درصد از شکایات

به گزارش می متالز، از این تعداد شکایات، 18 هزار و 329 فقره (83 درصد) مربوط به کالا و 3 هزار و 757فقره (17درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ حمل و نقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک است.

لازم به ذکر است بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی وعدم درج قیمت می‌باشد.

در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 682 فقره (66درصد) تلفنی، 3 هزار و 345 فقره (15درصد) حضوری و 4 هزار و 59 فقره (19 درصد ) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، 6 هزار و 749 فقره (31درصد) متخلف و 8 هزار و 984 فقره (40درصد) غیر متخلف شناخته شده و 6 هزار و 353 فقره (29 درصد) تحت بررسی می باشند.

 

رسیدگی و پاسخگویی به 71 درصد از شکایات

همچنین از مجموع شکایات دریافتی طی دی ماه امسال، 71 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 29 درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

ضمناً حسب تدابیر متخذه، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 625 فقره با برآورد ارزش 430 میلیارد و 534 میلیون و 8 هزار و 15ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

عناوین برگزیده