به گزارش می متالز، از این تعداد شکایات، 18 هزار و 329 فقره (83 درصد) مربوط به کالا و 3 هزار و 757فقره (17درصد) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایتهای واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ حمل و نقل درون شهری و تعمیر خودروهای سبک است.
لازم به ذکر است بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی وعدم درج قیمت میباشد.
در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 14 هزار و 682 فقره (66درصد) تلفنی، 3 هزار و 345 فقره (15درصد) حضوری و 4 هزار و 59 فقره (19 درصد ) کتبی بوده است.
از مجموع شکایات رسیدگی شده، 6 هزار و 749 فقره (31درصد) متخلف و 8 هزار و 984 فقره (40درصد) غیر متخلف شناخته شده و 6 هزار و 353 فقره (29 درصد) تحت بررسی می باشند.
همچنین از مجموع شکایات دریافتی طی دی ماه امسال، 71 درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و 29 درصد بدلیل استعلام های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.
ضمناً حسب تدابیر متخذه، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 625 فقره با برآورد ارزش 430 میلیارد و 534 میلیون و 8 هزار و 15ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.