تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۸۳۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح ۱۱ پروژه صنعتی استان قم با حضور سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت

می متالز - ۱۱ پروژه صنعتی استان قم امروز چهارشنبه با حضور سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت همزمان با ایام الله دهه فجر در محل شهرک صنعتی شکوهیه افتتاح شد.
افتتاح ۱۱ پروژه صنعتی استان قم با حضور سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش می متالز،  افشار فتح اللهی در آیین افتتاح همزمان این پروژهای صنعتی بیان کرد: کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار دارد و تاکنون هیچ کشوری به این شکل از تحریم روبه رو نبوده است.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال کشور هدف تحریم های دشمن است، تصریح کرد: ایران امروز در واردات محصول نهایی تحریم نیست اما در صادرات محصول نهایی تحریم است که نشان می دهد دشمن کاملا تولید و اقتصاد کشور را هدف گرفته است.

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دشمن پیش بینی کرده بود که ایران در پایان سال گذشته با یک رکود جدی در حوزه صنعت روبه رو شود اما امروز نسبت به سال قبل در تمام حوزه های تولیدی با رشد همراه است.

 

بازگشت ۱۷ واحد تولیدی استان قم به چرخه تولید

فتح اللهی تاکید کرد: از ابتدای امسال 17 واحد تعطیل در قم به چرخه تولید بازگشتند که نشان می دهد مدیران صنعتی کشور راه مقابله با تحریم را متوجه شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: ایران امروز از شرایط تحریم عبور کرده و در مسیر رونق تولید قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: درصد بیکاران صنعتی کشور نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و ایران توانسته از شرایط فشار خارج شود و وضعیت صنعتی در شرایط عادی به پیش می رود.

فتح اللهی تاکید کرد: دغدغه وزارت صمت در تامین مواد اولیه حذف واسطه ها و تحویل مستقیم این مواد در اختیار تولیدکنندگان و تولید واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به هر اندازه تولیدکنندگان نیاز داشته باشند مواد اولیه آنها به تحویل داده می شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با عمق دادن به نهضت ساخت کشور بسیاری از نیازهای وارداتی کشور به ویژه در صنعت خودرو، لوازم خانگی مرتفع گردیده است.

فتح اللهی همچنین گفت: افزایش ظرفیت های صادراتی از رویکردهای اصلی وزارت صمت است و 15 کشور حاشیه ای ایران ظرفیت ویژه ای دارند.

وی افزود: یکی از ویژگی های این 15 کشور این است که تحریم پذیر نبوده و با تمرکز بر صادرات وضعیت صادراتی کشور بهبود می یاید.

عناوین برگزیده