تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۸۳۹۹۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد
رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

قطع وابستگی کشور به واردات نسوزهای ویژه با احداث شرکت دیرگداز زاگرس

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره‌برداری از شرکت دیرگداز های ویژه زاگرس وی در شهرک صنعتی سفیددشت گفت: امروز خوشحالم که در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی حضور داریم که شرایط قطع وابستگی صنایع فولاد کشور را به سایر کشورها را فرآهم می کند.
قطع وابستگی کشور به واردات نسوزهای ویژه با احداث شرکت دیرگداز زاگرس

به گزارش می متالز، سجاد رستمی افزود: این واحد صنعتی با هدف خودکفایی، بومی سازی و در راستای تکمیل زنجیره تولید در یک واحد فرآوری نسوز احداث شده است.

وی ادامه داد: البته استان چهارمحال و بختیاری دارای مزیت های فراوانی در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی است که نیازمند توجه بیشتر مسئولین کشوری می باشد.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون در این استان بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که در زمینه‌های مختلف جزو واحدهای برتر تولیدی کشور به شمار می‌آیند.

رستمی اضافه کرد: همچنین در برخی صنایع همچون تولید ورق گالوانیزه خودرو، قطعات پلیمری خودرو، تولید موکت و کفپوش، تولید خوراک آبزیان به عنوان قطب کشوری جزو برترین های صنعتی کشور هستیم.

وی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مخازن گازی در کشور، یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیر خشک نوزاد، دارنده نخستین مرکز پرتودهی گاما، نخستین و برترین تولید کننده مالت صنعتی در کشور، تنها تولید کننده خطوط تولید خوراک آبزیان، بزرگترین معدن تولید خاک نسوز خاورمیانه، دارای بزرگترین تولید کننده نیترات، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و اکسید روی در کشور، بزرگترین تولید کننده نخ های پلی استر در کشور و یکی از بزرگترین واحدهای تولید ورق قلع اندود در کشور است.

عناوین برگزیده