تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۸۴۰۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار:

فرآوری مواد معدنی دامغان از خروج مواد خام جلوگیری می‌کند

می متالز - فرماندار شهرستان دامغان گفت: ایجاد کارخانه فرآوری مس دیان، گامی مهم و رو به جلو برای فرآوری محصولات خارج شده از معدن است.
فرآوری مواد معدنی دامغان از خروج مواد خام جلوگیری می‌کند

به گزارش می متالز، علی اصغر مجد روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه فرآوری مس دامغان، تصریح کرد: ایجاد این کارخانه‌، توسعه فضای کسب‌وکار خوبی برای این منطقه محروم به وجود آورده است. 

وی اظهار داشت: شهرستان دامغان از ویژگی و ظرفیت وجود معادن وسیع و غنی به ویژه زغال سنگ و مس برخوردار است. 

مجد ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲۹ معدن در دامغان وجود دارد که ۵۳ معدن در بخش امیرآباد و ۷۳ معدن در بخش مرکزی است. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق بررسی‌ها مشخص شد ۷۱ درصد معادن دامغان فعال است که یک هزار و ۹۱۴ نفر در آن مشغول به کار هستند.

مجد افزود: با وجود این معادن غنی، کارخانه مس دِیان در بخش فرآوری ورود کرده است که این امر، این امکان را فراهم می‌کند تا از خروج مواد خام جلوگیری و به سمت فرآوری آن و ارزش افزوده حرکت کنیم.

فرماندار دامغان تصریح کرد: در دهه فجر امسال به نسبت طرح‌های هفته دولت از لحاظ اعتباری و ریالی ۷۶ درصد افزایش داشتیم.

علیرضا آشناگر استاندار سمنان روز پنجشنبه به منظور افتتاح و بازدید از چندین طرح مهم دهه فجر به شهرستان دامغان سفر کرده است.

در ایام الله دهه فجر امسال ۱۰۸ طرح عمرانی با ۵۲۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال و هشت طرح اقتصادی با ۲۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان دامغان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۰ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال در حوزه های مختلف شهرستان آغاز می‌شود.

عناوین برگزیده