تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۸۴۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه اندازی نخستین گمرک اختصاصی خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر

می متالز - مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: نخستین گمرک اختصاصی استان در محل کارخانه کویرتایر ایجاد شد و آغاز به فعالیت کرد.
راه اندازی نخستین گمرک اختصاصی خراسان جنوبی در کارخانه کویرتایر

به گزارش می متالز، خاشی مدیرکل گمرکات استان در آیین انعقاد قرارداد ایجاد این گمرک گفت: با ایجاد این گمرک هزینه‌های مربوط به تخلیه، بارگیری و انبارداری در این اماکن کمتر می‌شود و شرکت‌های تولیدی بخشی از فضای تولیدی خود را به گمرک یا انبار اختصاصی گمرک اختصاص می‌دهند که این موضوع هزینه‌های سربار تولید را کاهش می‌دهد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این انبار، روند ترخیص مواد اولیه تسریع و هزینه‌های حمل و نقل نیز کاهش می‌یابد افزود: تسهیلاتی از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران برای بخش تولید و تجارت پیش بینی شده است که یکی از این تسهیلات ایجاد انبار‌های اختصاصی است.

خاشی گفت: از سال گذشته بحث ایجاد انبار اختصاصی در کارخانه کویرتایر در دستور کار قرارگرفت و با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و انبار مستقلی به مساحت ۵۵۰ مترمربع، امروز عملیاتی و مصوب شده است که پس از امضای قرارداد آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل گمرکات استان با بیان اینکه امید است موانع صادراتی در زمینه صادرات تایر نیز برطرف شود افزود: با افتتاح انبار اختصاصی، دیگر نیازی نیست که کالا در محل گمرک دپو شود بلکه زیر نظر خود کارخانه قرار می‌گیرد.

زینلی، مدیرعامل کویرتایر هم با بیان اینکه امیدواریم موانع صادراتی تایر به زودی رفع شود تا بتوانیم با صادرات محصولات خود از مزیت نزدیکی مرز شرقی کشور بهره‌مند شویم افزود: راه اندازی گمرک اختصاصی در کارخانه کویرتایر بسیار مغتنم است تا ضمن تسهیل در واردات مورد نیاز کارخانه، در خرید ماشین آلات و تجهیزات خارجی از طریق همین گمرک در محل اقدام کنیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده