تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۸۴۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یکشنبه فیروزه‌ای فرابورس؛

هشتمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به فرابورس آمد

می متالز - فردا یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸، پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه ۱۰ درصد تأدیه به مدت ۶ روز کاری آغاز می‌شود.
هشتمین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه به فرابورس آمد

 

به گزارش می متالز، حوزه فعالیت این صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و با نماد «ونچر» به فروش خواهد رسید.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق ۱۵۰ هزار واحد و قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال تعیین شده که نحوه تسویه و پایاپای به صورت T+۲ خواهد بود؛ به این معنی که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت می‌پذیرد.

دوره فعالیت صندوق فیروزه ۷ ساله بوده و ۱۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط خریدار پرداخت می‌شود؛ ۹۰ درصد باقی‌مانده جزو تعهدات خریدار محسوب خواهد شد.

لازم به اشاره است که در این پذیره‌نویسی حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و برای آن سقفی به عنوان حداکثر واحد سرمایه‌گذاری تعیین نشده است.

شرکت کارگزاری فیروزه آسیا، کارگزار پذیره‌نویسی این صندوق معرفی شده است و در صورت عدم پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی، مؤسسین می‌توانند با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره پذیره‌نویسی را تمدید کنند.

در صورت عدم تکمیل عملیات پذیره‌نویسی و عدم صدور واحد سرمایه‌گذاری برای پذیره نویسان، وجوهی که توسط آنان به حساب صندوق در شرف تأسیس واریز شده است حداکثر طی ۵ روز کاری پس از پایان دوره پذیره‌نویسی به حساب کارگزاری‌شان بازگردانده خواهد شد.

پیش از این صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا، یکم آرمان آتی، توسعه فناوری آرمانی، یکم دانشگاه تهران، فناوری بازنشستگی، رویش لوتوس و پارتیان ۱۵% تأدیه در بازار ابزارهای نوین فرابورس ایران پذیره‌نویسی شده‌اند.

عناوین برگزیده