تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۸۴۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حیدری:

بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاری در کشور است

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اجتناب از تنش در روابط خارجی و تسهیل در بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور است و براین اساس بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی مرتفع می‌شود.
بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاری در کشور است

به گزارش می متالز، غلامرضا حیدری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جزو پارامترهای مهم در حوزه اقتصاد هر کشوری است، گفت: کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بر رشد ناخالص داخلی، درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، کاهش فقر و نابرابری تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور تصریح کرد: تمام اقتصاددان‌ها معتقدند، بهبود روابط خارجی در حوزه اقتصادی-سیاسی در شرایط فعلی مهمترین و کلیدی‌ترین عامل تاثیرگذار بر روند سرمایه‌گذاری در کشور است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 کل کشور ادامه داد: ریاست مجلس شورای اسلامی سال گذشته به سه فراکسیون امید، نمایندگان ولایی و مستقلان ماموریت داد تا با تعیین 5 نفر از هر فراکسیون و تشکیل کمیته‌ای، برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با تمرکز بر معضلات معیشتی راهکارهایی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: براساس نظرات کارشناسی ارائه شده در این کمیته، اعضا در نهایت به این نتیجه رسیدند که اجتناب از تنش در روابط خارجی و تسهیل در بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور و رفع بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه فروش نفت در شرایط فعلی تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دارد، اظهار داشت: هرسال مشوق‌هایی در لایحه بودجه برای انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در کنار قانون دائمی تشویق و حمایت سرمایه‌‌گذاری خارجی مصوب سال ۱۳۸۰ در نظر گرفته می‌شود تا بتوان جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی ایجاد کرد.

عناوین برگزیده