تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۸۴۹۸۲
سرویس خبر : انرژی
گلمرادی مطرح کرد:

رفع مشکلات صنعت پتروشیمی در گرو واگذاری به بخش خصوصی

می متالز - عضو کمیسیون انرژی می‌گوید: مشکلات برخی از شرکت‌های پتروشیمی به دلیل واگذاری به بخش خصوصی کاهش پیدا کرده است چراکه در ضرر و سود محصولات ذی نفع هستند و خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه صنایع پتروشیمی توانسته تحریم‌ها را دور بزند.
رفع مشکلات صنعت پتروشیمی در گرو واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش می متالز، علی گلمرادی با تاکید بر جایگاه و اهمیت صنعت پتروشیمی در رشد اقتصادی و درآمدزایی برای کشور، گفت: رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری بیشتر در این بخش موضوعی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شده یا به صورت نیمه دولتی اداره می‌شوند هرچند تعدادی نیز همچنان دولتی باقی مانده‌اند اما مشکلات این شرکت‌ها به دلیل واگذاری به بخش خصوصی کاهش پیدا کرده است چراکه در ضرر و سود محصولات ذی نفع هستند و خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه صنایع پتروشیمی توانسته تحریم‌ها را دور بزند.

وی همچنین درباره صادرات موادخام از کشور، بیان کرد: همیشه به‌دنبال صنایع مادر پتروشیمی احداث صنایع پایین‌دستی درخواست شده است و باوجود اینکه صنایع پایین‌دستی نیز تا حدودی رشد کرده‌اند، اما هنوز 80درصد صادرات در ایران از طریق صادرات موادخام صورت می‌گیرد، در حالی که تولید و صادرات محصولات مختلف پتروشیمی ارزش‌افزوده قابل‌توجهی نصیب کشور خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سوءمدیریت در حوزه صنایع پتروشیمی کشور، ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده امکان بهره‌برداری از 30کارخانه پتروشیمی وجود دارد که 20کارخانه مربوط به صنایع پایین‌دستی می‌شود، اما مسئولان ذیربط به بهانه‌های واهی کار را پیش نبرده و از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.

عناوین برگزیده