تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۸۵۵۷۰
سرویس خبر : انرژی
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

اجرای طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه روغن های موتور در سراسر کشور

می متالز - سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ ضوابط عرضه روغن موتور و لاستیک در طرح ویژه نظارتی در نوروز 1399 خبر داد.
اجرای طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه روغن های موتور در سراسر کشور

به گزارش می متالز، در این ابلاغیه آمده است، با توجه به ایام پایانی سال و طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 1399 و از آنجایی که انواع محصولات روغن موتور و تایر خودرو در زمره کالاهای اولویت دار نظارتی قرار گرفته‌اند؛ دستورالعمل طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه روغن های موتور ابلاغ شده است.

بر اساس این دستورالعمل عرضه منظم و مستمر محصولات و تامین نیاز عاملین فروش در تمام نقاط کشور در دستور کار است و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه کمبود کالا، نصب ابلاغیه لاستیک خودرو در فروشگاهها و مراکز عرضه به طور واضح و خوانا به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد لازم الاجراست.

همچنین کلیه عاملین و نمایندگی‌های فروش محصولات شرکت ها را با قیمت های ابلاغی عرضه و نسبت به صدور فاکتور معتبر اقدام نمایند.

در این دستورالعمل تاکید شده است؛ عرضه کنندگان باید از تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده شود جدا خودداری نمایند و عدم درج قیمت، امحا و یا پاک نمودن قیمت های مندرج بر روی ظروف روغن موتور به عنوان تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

ارائه مناسب خدمات پس از فروش در راستای مشتری مداری و خودداری از فروش اجباری محصولات با دیگر کالاها از جمله موارد مندرج در این دستورالعمل ابلاغی است.

در این طرح نظارتی کنترل فعالیت عاملین توزیع در زمینه خودداری از نگهداری غیرموجه محصولات به بهانه های مختلف در انبار که مشمول تخلف امتناع از عرضه کالا میباشد و ضرورت قرار دادن نمونه کالاهای موجود در انبار در محل عرضه مورد توجه قرار گرفته است.

ارائه فاکتور فروش معتبر به عاملین و نمایندگی های فروش، ارسال به موقع و مستمر فهرست توزیع هفتگی محصولات تولیدی شرکت ها در سطح کشور برای اعمال نظارت های بهنگام به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جزو اولویت های اجرایی این طرح است.

همچنین در این ابلاغیه اشاره شده است؛ رسیدگی به شکایت احتمالی در اولویت بوده و در صورت اجرای طرح های حمایتی از قبیل فروش فوق‌العاده، تخفیفات و...، که در بازه زمانی یاد شده توسط آن شرکت و واحدهای تحت پوشش آن اجرا می‌شود؛ اطلاعات لازم نیز در قالب گستره جغرافیایی طرح، کالاهای مشمول طرح، میزان تخفیف، قیمت قدیم و جدید اقلام مورد نظر و زمان شروع و پایان طرح نیز باید به سازمان حمایت منعکس شود.

عناوین برگزیده