به گزارش می متالز، از آنجا که این قبیل تبلیغات میتواند موجبات انتقال اطلاعات ناصحیح به جامعه و به برداشتها و انتظارات غیرواقعی منتج شود موضوع در بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا پس از طرح در سیوهفتمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مقرر شد: «بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی در تبلیغات خود درخصوص کسب رتبههای مختلف از مراجع گوناگون داخلی و خارجی، ضمن اعلام روشن و شفاف شاخص / شاخصهای مذکور، نام مرجع اعطاکننده رتبه و نهادها / اشخاص موضوع رتبهبندی را بهطور کامل ذکر کنند.»