به گزارش می متالز، مهدی رجبعلی در این باره گفت: استفاده از سیستم های سوخت رسانی و پس پالایشی جدید در این موتور آلایندگی آن را به سطح استانداردهای مورد نظر خواهد رساند.
وی اقتصاد استفاده از این موتور را بسیار بزرگ و قابل ملاحظه خواند و گفت: عدد توسعه این موتور با توجه به سودآوری تجاری آن ناچیز است. کالیبراسیون این موتور به سطح استاندارد یورو ۵ نیازمند تجهیزات ویژه ای است.
رجبعلی از همکاری با سه شرکت ایدم، ایران خودرو دیزل و بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای کالیبراسیون و تست این موتور خبر داد و گفت: تجهیزاتی که در اختیار این شرکت ها بود در محل مشترکی تجمیع شد و اتاق ویژه ای برای کالیبراسیون و تطابق موتور با استانداردها ایجاد شده است. وی ادامه داد: در مدت کم تر از یک ماه توانستیم اتاق تست را در نزدیکی تهران راه اندازی کنیم و یقینا تا پایان سال مدارک فنی ارتقای موتور را ارایه خواهیم کرد.
مدیرعامل ایپکو تصریح کرد: امکان استفاده از این مرکز توسط تجاری سازان دیگر و حتی رقبای ایران خودرو نیز وجود دارد. وی با بیان این که پرش فن آوری بسیار مهمی اتفاق افتاده افزود: فن آوری سوخت رسانی موتور ۳۵۵ بهبود یافته و میزان مصرف سوخت آن کم و سطح آلایندگی آن به یورو ۵ خواهد رسید، با توجه به سیستم های پیشرفته در آن، امکان ارتقا به استاندارد یورو ۶ نیز وجود دارد.
گفتنی است این موتور در محصولات واگن هود و اتوبوس های شهری ایران خودرو دیزل مورد استفاده قرار می گیرد. در بازسازی اتوبوس های فرسوده نیز در صورت درخواست می توان از موتور ۳۵۵ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ استفاده کرد.