تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۸۷۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محاسبه سبد معیشت خانوار کارگری

می متالز - نماینده کارگری در کمیته تعیین دستمزد وزارت کار گفت: در هشتمین جلسه کمیته دستمزد زیرمجموعه شورای‌عالی کار، میزان سبد معیشت خانوار کارگری به مبلغ ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین و به شورای‌عالی کار پیشنهاد شد.
محاسبه سبد معیشت خانوار کارگری

به گزارش می متالز، فرامرز توفیقی در پاسخ به این پرسش که نتیجه برگزاری کمیته دستمزد چه بود، گفت: هشتمین جلسه کمیته دستمزد زیرمجموعه شورای‌عالی کار با حضور شرکای سه‌گانه نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت هر کدام به تعداد ۳ نفر در وزارت کار تشکیل و در مورد سبد معیشت خانوار کارگری بحث و تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: در این جلسه برای سبد معیشت خانوار میانگین کارگری با ظرفیت ۳/۳ نفر در کشور سبد معیشت ماهانه تعیین و در نهایت روی رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای خانوار کارگری در سال ۹۹ تصمیم‌گیری شد. توفیقی این را هم گفت: رقم سبد معیشت خانوار کارگری که از سوی نماینده کارگر پیشنهاد می‌شد با رقم سبد نماینده کارفرمایی و نماینده دولت متفاوت بود چون معیار حساب کردن این سبد تفاوت داشت و میزان سهم خوراک در این سبد متفاوت بود، اما در نهایت نمایندگان هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت روی رقم ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برای سبد معیشت ماهانه خانوار کارگری به توافق رسیده و تصویب کردند که این رقم برای تعیین حداقل مزد سال آینده به شورای‌عالی کار که مبنای بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار است پیشنهاد می‌شود. توفیقی گفت: سبد معیشت خانوار کارگری سال گذشته ۳ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان بود که در نهایت در شورای‌عالی کار ۵۴/۱ درصد از این رقم پذیرفته شد و مبنای حداقل مزد اعمال شده در سال‌جاری قرار گرفت.

عناوین برگزیده