تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۸۷۲۴۸

بندر لاور ساحلی به قطب صادارات معدنی تبدیل شود

می متالز - فرماندار دشتی استان بوشهرگفت: بندر لاور ساحلی دشتی بهترین موقعیت جغرافیایی برای صادارت مواد معدنی به خارج از کشور برخوردار است که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
بندر لاور ساحلی به قطب صادارات معدنی تبدیل شود

به گزارش می متالز، عبدالله نادری روز یکشنبه در مراسم معارفه رییس جدید گمرک بندر لاور ساحلی افزود: شهرستان دشتی با برخورداری ۳۰ درصد معادن استان بوشهر و قرار گرفتن درمرکز استان بوشهر و داشتن گمرک لاورساحلی می تواند به قطب اول صادات محصولات معدنی این استان تبدیل شود.

وی افزود:  در۹ ماه  سال جاری چهار هزارو ۵۰۰ تن  محصولات معدنی به ارزش ۳۷ هزار دلار از اسکله لاور ساحلی به کویت صادر شده است.

فرمانداردشتی یادآورشد: لاور ساحلی با ۱۰۰ سال سابقه فعالیت گمرکی در گذشته  نقشمهمی در صادارات و واردات کالا در استان بوشهر داشته است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم  برای توسعه فعالیت های گمرکی و صادارات از این بندر واگذاری اسکله و بندر لاور ساحلی از شیلات به اداره بندراست که باید در  روند این واگذاری سرعت بخشی شود.

نادری اضافه کرد: واگذاری فعالیت بندرلاور ساحلی به اداره بندر باعث توسعه و رونق مناطق ساحلی شهرستان دشتی ببه طول ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی با خلیج فارس خواهد شد.

در این جلسه  زمانی به عنوان رئیس جدید گمرک لاور ساحلی معرفی و از خدمات  امین برکت  رئیس سابق  قدردانی شد.

لاورساحلی شهرستان دشتی با هزار نفرجمعیت در ۱۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

عناوین برگزیده