تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۸۷۲۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نوروزی:

تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

می متالز - سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است، یعنی آنکه افراد برای استراحت به این مناطق آمده و روزانه برای کار و فعالیت به پایتخت می آیند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش ترافیک، تصادفات جاده ای و تشدید آلودگی های زیست محیطی ندارد.
تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

به گزارش می متالز، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در شهرهای اقماری و حومه ای، گفت: قطعا این سیاست مسکن سازی دولت اشتباه و غیرکارشناسی است و این رویکرد تنها به افزایش جمعیت استان تهران و تشدید تراکم جمعیتی ختم می شود.

 

تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است، یعنی آنکه افراد برای استراحت به این مناطق آمده و روزانه برای کار و فعالیت به پایتخت می آیند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش ترافیک، تصادفات جاده ای و تشدید آلودگی های زیست محیطی ندارد.

 

انبوه سازی در اطراف تهران موجب افزایش مهاجرپذیری به پایتخت می شود

وی ادامه داد: انبوه سازی در اطراف تهران موجب افزایش مهاجرپذیری به پایتخت می شود، از این رو دولت باید سیاست گذاری واحد و یکپارچه مردم و مهاجران را به سوی استان و شهرستان های دیگر سوق دهد تا فشار جمعیتی بر روی کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرها کم شود.

 نوروزی گفت: استان تهران در شرایط کنونی استعداد تولید انبوه مسکن و پذیرش جمعیت جدید را ندارد، بنابر این قطعا اجرای سیاست هایی مانند تولید مسکن در شهرهای اقماری به ضرر مردم و پایتخت‌نشینان تمام خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تمرکز روی توسعه مسکن سازی در اطراف شهر تهران مناسب نیست این مسئله اقتصاد یک شهر را با مکشل روبرو می کند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت