تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۸۷۲۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نوروزی:

تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

می متالز - سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است، یعنی آنکه افراد برای استراحت به این مناطق آمده و روزانه برای کار و فعالیت به پایتخت می آیند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش ترافیک، تصادفات جاده ای و تشدید آلودگی های زیست محیطی ندارد.
تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

به گزارش می متالز، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از برنامه جدید وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن در شهرهای اقماری و حومه ای، گفت: قطعا این سیاست مسکن سازی دولت اشتباه و غیرکارشناسی است و این رویکرد تنها به افزایش جمعیت استان تهران و تشدید تراکم جمعیتی ختم می شود.

 

تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید مسکن در شهرهای اقماری همان سیاست خوابگاه سازی است، یعنی آنکه افراد برای استراحت به این مناطق آمده و روزانه برای کار و فعالیت به پایتخت می آیند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش ترافیک، تصادفات جاده ای و تشدید آلودگی های زیست محیطی ندارد.

 

انبوه سازی در اطراف تهران موجب افزایش مهاجرپذیری به پایتخت می شود

وی ادامه داد: انبوه سازی در اطراف تهران موجب افزایش مهاجرپذیری به پایتخت می شود، از این رو دولت باید سیاست گذاری واحد و یکپارچه مردم و مهاجران را به سوی استان و شهرستان های دیگر سوق دهد تا فشار جمعیتی بر روی کلانشهر تهران و دیگر کلانشهرها کم شود.

 نوروزی گفت: استان تهران در شرایط کنونی استعداد تولید انبوه مسکن و پذیرش جمعیت جدید را ندارد، بنابر این قطعا اجرای سیاست هایی مانند تولید مسکن در شهرهای اقماری به ضرر مردم و پایتخت‌نشینان تمام خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تمرکز روی توسعه مسکن سازی در اطراف شهر تهران مناسب نیست این مسئله اقتصاد یک شهر را با مکشل روبرو می کند.

عناوین برگزیده