تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۸۷۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

ذخایر کالاهای اساسی در استان مطلوب است

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی در استان سمنان مطلوب است و هیچ گونه کمبودی در بحث اقلام کالایی در استان نداریم.
ذخایر کالاهای اساسی در استان مطلوب است

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: بازرسی و نظارت بر بازار از توزیع کالاهای اساسی در مبدا تا مصرف برای جلوگیری از احتکار در این استان با برگزاری گشتهای مشترک بازرسی تشدید یافته است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبود ذخایر راهبردی و کالاهای اساسی در آستانه نوروز در استان سمنان وجود ندارد ، افزود: ذخیره‌سازی میوه‌ شب عید ویژه نوروز ۹۹ در استان آغاز گردید هاست که تاکنون از یک هزار و ۱۰۰ تن میوه شب عید، ۶۰۲ تن پرتقال و ۳۱۹ تن سیب در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز از اول اسفند امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۹ ادامه دارد و بازرسی‌ها به صورت جدی انجام و پایش بازارصورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازرسی از واحدهای تولید کننده مواد ضد عفونی کننده و داروخانه ها برای جلوگیری از ایجاد جو روانی منفی در بین مردم استان سمنان به صورت جدی دنبال می‌شود.

علی تشنه دل اظهار داشت: کمبود الکل به عنوان ماده اولیه مورد نیاز برای واحدهای تولیدی موادضدعفونی کننده استان سمنان یکی از مشکلات اصلی و حاد این روزها می باشد که با توجه به افزایش تقاضای مردمی برای مواد ضد عفونی کننده و بمنظور برطرف شدن این مشکلات کمیته‌ای با محوریت صنعت ، معدن و تجارت استان و با حضور دستگاه های زیربط تشکیل می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: رفع موانع پیش رو در واحدهای تولید کننده مواد ضد عفونی کننده، رسیدگی به درخواست افزایش ظرفیت و یا اضافه کردن خط تولید، بررسی موجودی این واحدها و دیگر مشکلات پیش رو از مهمترین وظایف این کمیته است که با عضویت دستگاه های زیربط از قبیل صنعت، معدن و تجارت، علوم پزشکی، تعزیرات و غیره تشکیل می شود.

عناوین برگزیده