به گزارش می متالز، سایپا که همواره بهدلیل پلتفرم قدیمی و غیر استاندارد پراید مورد انتقاد قرار گرفته است، سعی در ارائه خودرویی با پلتفرم استاندارد و بهروز دارد. به همین علت در ماههای اخیر با فراخوان پویش ملی بومیسازی قطعات، سعی در افزایش سطح داخلیسازی محصولات به شکل عملیاتی کرده است.
شاهین که پیش از این قرار بود با نام رهام به بازار عرضه شود، از نمونه ساده ۵ دنده تا اتومات وارد بازار خواهد شد که در نمونه ساده آن سیستم پخش CD با درگاه یواسبی بلوتوث، دو کیسه هوا، صندلی شش حالته دستی راننده، تریم داخلی پارچهای، سیستم تهویه دستی، کامپیوتر سفر، شیشهها و آینههای برقی و رینگ فولادی ۱۵ اینچی خواهد داشت. شاهین در تیپ ۲ امکاناتی مانند سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمهای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری را دارد. تیپ ای این خودرو اتوماتیک و به جعبه دنده ۶ سرعته AT مجهز شده است. این نمونه از شاهین مشابه تیپ ۱ این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه میشود. تیپ ۴ این خودرو هم اتوماتیک است و با امکاناتی مشابه تیپ ۲ دندهای عرضه میشود. در تمام تیپهای اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی جایگزین رینگهای ۱۵ اینچی فولادی شده است. دو نمونه اصلی شاهین اتوماتیک به تیپ ۵ و ۶ اختصاص پیدا میکند، تیپ ۵ این خودرو به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطهای مجهز است و سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، آینه تاشوی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در این نسخه اتوماتیک دیده میشود. در فولترین نمونه این خودرو، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی جایگزین نمایشگر ۷ اینچی شده و رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده و چند ویژگی جزئی دیگر به خودرو اضافه شده است.