به گزارش می متالز، اگرچه تولید تایرسازان در ۱۰ ماهه اول امسال رشد ۱۶ درصدی را رقم زد و این جریان در ماه های پایانی سال ۹۸ همچنان ادامه دارد اما با اتفاقاتی چون گسترش ویروس کرونا بیم آن می رود که این مساله بر جریان تولید در این صنعت تاثیر بگذارد.
این در حالی است که به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، تاکنون انتشار ویروس کرونا تاثیری بر جریان تولید تایرسازان نداشته است اگر چه کارخانجات تولیدی برای حفظ سلامتی کارکنان و پرسنل خطوط تولید در حال برنامه ریزی هستند تا با رعایت اصول بهداشتی فضای تولید را به نحوی سالم سازی نمایند تا در روند تولید در روزهای پایانی سال خللی ایجاد نشود.
مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به تلاش صنعت تایر برای مقابله با شرایط کنونی و ادامه جریان تولید گفت: تا این لحظه هیچ برنامه ای برای کاهش ساعات فعالیت در کارخانجات تولیدی تایر صورت نگرفته است مگر آنکه اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ دهد که از خارج از توان کارخانجات باشد.
وی با توجه به برنامه تایرسازان برای تامین نیاز بازار اظهار داشت: تمام کارخانجات تولید تایر در کشور برای تامین نیاز بازار داخل در آخرین ماه سال با تمام توان در حال تولید هستند و در حال حاضر مشکلی به جهت تامین اولیه در روزهای پایانی سال وجود ندارد و تنها نگرانی و گلایه تولیدکنندگان تامین ارز و مواد اولیه برای تولید در سال آینده است.
وی تاکید کرد: با توجه به روند تامین ارز تایرسازان، انتظار می رود بانک مرکزی در این زمینه فعال تر برخورد نمایند و درخواست های فعالان صنعتی را تنها بر روی کاغذ نبیند زیرا اگر درخواست های صنعتگران معوق شود بیم آن می رود که طی ماههای آتی جریان تولیدات مهم و ضروری کشور با متوقف مواجه شود.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه با اشاره به جریان تولید در صنعت تایر افزود: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۴ میلیون حلقه تایر در کشور تولید شده است که از این میزان حدود ۱۵ میلیون حلقه تایر سواری در کشور تولید شده که نسبت به ۱۰ ماهه سال قبل ۱۶ درصد رشد تولید صورت گرفته است و همچنان رشد تولید در کارخانجات تولید تایر ادامه دارد.
تنها با اشاره به برخی مشکلات مربوط به تامین تایر رینگ ۱۶ مخصوص وانت نیسان و کامیونتها در ماههای اخیر، گفت: در حال حاضر مشکلی به لحاظ تامین این نوع تایر در کشور وجود ندارد و تمام کارخانجات تولیدی رینگ های ۱۶ وانتی و کامیونی با قدرت در حال تولید هستند.
وی همچنین در ارتباط با قیمت گذاری تایرهای رینگ ۱۶ یاد آور شد: این موضوع در سازمان حمایت مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه کارخانهها رغبتی به تولید این نوع تایر به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید نداشتند، حدود یک ماه پیش در قیمتها بازنگری صورت گرفت بنابراین قیمت تایرهای وانتی در کارخانجات افزایش یافت و با ادامه تولید در حال حاضر کمبود عرضه این محصول رفع شده است.