تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۸۷۸۲۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آمار جدید وزارت صنعت از تولید ۱۲ خودرو ساز خصوصی با افت ۸۰ درصدی

می متالز - طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، ۱۲ خودروساز خصوصی تا پایان بهمن تنها ۱۶ هزار و ۶۴ دستگاه تولید کرده اند که با مقایسه با مدت مشابه ۸۰ درصد کمتر است.
آمار جدید وزارت صنعت از تولید ۱۲ خودرو ساز خصوصی با افت ۸۰ درصدی

به گزارش می متالز، وزارت صنعت اعلام کرد: ۱۲ شرکت خودروساز خصوصی تا پایان بهمن تنها ۱۶ هزار و ۶۴ دستگاه سواری را تولید کرده اند که با مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از کاهش ۸۰ درصدی دارد.

جزییات تولید هم نشان می دهد ۸ شرکت مدیران خودرو (تولیدکننده چری)، کارمانیا (نماینده BYD چین)،صنعت خودرو آذربایجان (مونتاژکننده محصولات ام‌جی‌چین)، سازه‌های خودرو دیار (نماینده گریت‌وال)، شرکت سرمایه‌گذاری بایک (نماینده بایک موتور چین)، عظیم خودرو (مونتاژکننده محصولات فوتون)، سیف‌خودرو (مونتاژکننده محصولات بیسو چین) و ریگان خودرو (مونتاژکننده محصول چینی کوپا) در بهمن هچی تولیدی نداشته‌اند.

چهار شرکت دیگر شامل خودروسازان بم (نماینده برند جیلی)، بهمن موتور (مونتاژ‌کننده محصولات برند مزدا و‌هاوال)، کرمان موتور (مونتاژ‌کننده محصولات برند جک در ایران) و راین خودرو، به تولید در بهمن نیز ادامه داده‌اند.

خودروسازان بم با تولید هزار و ۱۹۶ دستگاه محصول سواری در ۱۱ ماه سال جاری، افت بیش از ۴۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کردند. بم خودرویی‌ها طی این مدت تنها ۱۸ دستگاه محصول به تولید رسانده‌اند.راین خودرو نیز طی ۱۱ ماه تنها ۲۳ دستگاه تولید داشته که ۲۰ دستگاه آن متعلق به بهمن است.

دیگر خودروساز بخش‌خصوصی به‌نام کرمان‌موتور اما توانسته بیشترین آمار تولید در بین خصوصی‌ها را داشته باشد. طبق آمار، این شرکت طی ۱۱ ماه  ۱۲ هزار و ۷۳۹ دستگاه تولید داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افت را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در بهمن ۹۴۰ دستگاه تیراژ داشت.

گروه بهمن نیز طی ۱۱ ماه، هزار و ۸۲۲ دستگاه تولید داشته که از افت بیش از ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

مدیران‌خودرو نیز تا پایان بهمن تیراژ ۹ هزار و ۱۶۶ دستگاهی را  ثبت کرده است. این تعداد تولید موجب شده  در مقایسه با ۱۱ ماه سال گذشته بیش از ۷۵ درصد افت تولید را تجربه کند.

در بین دیگر خودروسازان بخش‌خصوصی، کارمانیا با تیراژ ۷۹ دستگاه طی ۱۱ ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۹۱ درصد افت داشته است. ریگان‌خودرو نیز با توجه به تیراژ ۳۹۸ دستگاهی‌، افت حدود ۷۴ درصدی را ثبت کرده و چهار شرکت عظیم‌خودرو، سیف خودرو، سازه‌های خودرو دیار و سرمایه‌گذاری بایک، به ترتیب ۴۷، ۲۲۷، ۱۶۷ و ۶۵ دستگاه تیراژ داشته‌اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده