تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۸۷۸۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سرمایه‌گذاری کروز در تحقیق و توسعه صنعت خودرو:

عدم تخصیص بودجه تحقیقاتی خودروسازان به قطعه‌سازان

می متالز - کروز با سه دهه فعالیت در زمینه تولید قطعات خودرو، در واحد تحقیق و توسعه خود اقدام به طراحی و بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو کرده است. واحد تحقیق و توسعه در این شرکت از دو واحد الکترونیک و مکانیک تشکیل شده که بالغ بر ۲۵۰ نفر در زمینه پیشبرد داخلی سازی قطعات خودرو فعالیت دارند.
عدم تخصیص بودجه تحقیقاتی خودروسازان به قطعه‌سازان

به گزارش می متالز، محمدرضا دهقان مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اهداف این واحد گفت: واحد تحقیق و توسعه در کروز از سال ۱۳۸۹ در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند. اهداف ما در بخش الکترونیک این واحد، تحقیقات و طراحی سیستم‌های الکترونیک خودرو از جمله جلو آمپر، بادی کنترل، ایموبلایزر، ایمنی و ایربگ، مولتی مدیا، سوئیچ‌های الکترونیکی و... جهت داخلی سازی آن‌ها در خودرو‌های متفاوت است.

مدیر تحقیق و نوآوری الکترونیک کروز با تاکید بر همکاری دانشگاهیان برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: قطعه‌سازان می‌توانند با همکاری دانشگاهیان در خصوص پروژه‌های تحقیقاتی خود نسبت به کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود اقدام کنند. کروز برای ارتقاء دانش فنی و دستیابی به موارد مذکور پروژه‌هایی به صورت موازی با دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود ۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه‌ها در این واحد مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحد‌های آموزشی می‌توانند جذب این واحد شوند.

دهقان در خصوص دستاورد‌های واحد تحقیق و توسعه کروز در مشارکت با دانشگاه‌ها گفت: در سال جاری کروز توانست به کنترل بدنه نسل جدید خودرو‌های ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند، مدل‌های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت‌های منحصر به فرد است و بسیار از قطعات دیگر به خودکفایی دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر تحقیق و توسعه قادر به تولید همه قطعات به روز دنیا هستیم، بیان کرد: قطعه سازان همواره بر اساس نیاز خودروسازان اقدام به طراحی و تولید قطعه می‌کنند و با این وجود خودروسازان بودجه‌ای برای تحقیق و توسعه به قطعه سازان اختصاص نمی‌دهند. بخشی از بودجه‌ای که در زمینه تحقیق و توسعه هزینه می‌شود به نیروی انسانی و فضایی که به او اختصاص می‌یابد تعلق دارد و بخشی نیز به تجهیزات مرتبط با تحقیق و توسعه بازمی گردد که این تجهیزات گران قیمت بوده و اگر می‌خواهیم در این زمینه پیش رویم باید این تجهیزات را در اختیار داشته تا بتوانیم از آن استفاده کنیم و کروز همه‌ی هزینه‌های شامل این تحقیقات را در مجموعه خود برای برداشتن گام‌های هر چه بیشتر در پیشرفت این صنعت به تنهایی تامین می‌کند.

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت