تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۸۷۸۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۱۲

می متالز - قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید با افت ۵۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، به پنج میلیون و ۸۶۶ هزار تومان رسید.
سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۱۲

به گزارش می متالز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی بیش از یک درصد گران شد تا بخشی از ضرر سنگینی که روز جمعه متحمل شده بود را جبران کند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۵۹۹ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در زمان گشایش بیش از یک درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۲.۲ درصد افزایش، به ۱۶۰۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه که فلزات ارزشمند ریزش بازارهای مالی را دنبال کردند، بیش از ۴.۵ درصد سقوط کرد. ضرر سنگین در بازارهای سهام باعث شد سرمایه‌ گذاران برای تهیه نقدینگی و پوشش ضرر خود به فروش دارایی های دیگرشان از جمله طلا اقدام کنند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: روز جمعه مقامات بانک مرکزی آمریکا به کاهش نرخ‌های بهره اشاره کردند که اتفاق خوبی برای طلا خواهد بود. دلار ضعیف‌تر شده و یورو قوی‌تر شده است و این نشان می‌دهد که قیمت طلا بالا می‌رود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد اگر چه اقتصاد آمریکا قوی مانده اما ویروس کرونا یک ریسک متغیر است و بانک مرکزی آماده است در صورت لزوم، اقدام کند.

نرخهای بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

معاملات صندوق فدرال نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست‌گذاری مارس خود نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد.

انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا باعث شد سایر دارایی‌های امن هم صعود کنند و ارزش ین ژاپن به بالاترین حد خود از اکتبر به این طرف صعود کرد.

بازارهای سهام جهان با اضطراب سرمایه‌گذاران نسبت به وضعیت شیوع ویروس کرونا و احتمال رکود اقتصاد جهانی سقوط بیشتری پیدا کردند. آماری که روز شنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت کارخانه‌ای چین در فوریه با روند پرشتابی منفی شده که حتی از بحران مالی جهانی هم بدتر بوده است و صدمات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا را به خوبی بارز کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۷ درصد رشد کرد و به ۲۶۳۸ دلار و ۲۱ سنت رسید. این فلز روز جمعه در یک مقطع تا ۱۳ درصد سقوط قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۶ درصد رشد کرد و به ۸۷۷ دلار و ۵۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۹۵ سنت معامله شد. پلاتین و نقره روز جمعه به پایین‌ترین قیمت خود در شش ماه اخیر سقوط کرده بودند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت ۱۸ با ۳۹۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵,۵۴۵ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۲ اسفند ساعت ۱۸ با ۴۹۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۶,۹۴۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و ۸۶۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۵۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و ۹۶۱ هزار تومان است.

عناوین برگزیده